۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۰۰۷۴
آیت الله شبستری:

ترویج فرهنگ حجاب تنها با برگزاری همایش محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی در کار فرهنگی، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ حجاب فقط با برگزاری همایش محقق نمی شود.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار مربیان تربیتی آموزش و پروزش استان، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید اقدامات تربیتی در این عرصه با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گیرد تا بتوان با خیل تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

 


وی با بیان این‌که در گذشته ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و میان دانش آموزان آسان تر بود، افزود: وجود وسایل ارتباط جمعی، اینترنت، تلفن همراه و ماهواره، فعالیت در این عرصه را با مشکلات بسیاری همراه کرده و باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا اثرات منفی اینگونه وسایل در جامعه به ویژه بین قشر جوان و نوجوان خنثی شود.

 


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برای تحقق این خواسته باید تعداد و ساعات کلاس های تربیتی به ویژه آموزش قرآن افزایش یابد و نمی توان با برگزاری کلاس های محدود در این زمینه به نتیجه مطلوب دست یافت.

 


آیت الله شبستری افزود: در این عرصه باید محتویات کتاب های قدیمی تعلیمات دینی نیز بازنگری و در آن مقوله هایی همچون مباحث توحیدی، اصول اعتقادی و پاسخ به شبهات گنجانده شود تا دانش آموزان کشور از خلأهای ذهنی جهان امروزی نجات یابند.

 


وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی بایستی در اولویت کار تربیتی مدارس قرار گیرد، گفت: باید این تعلیمات همگام و همراه با شرایط و تحولات روز جامعه باشد تا بتوان نسلی آگاه و توانمند برای آینده کشور تربیت کرد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که تعداد محدود دانش آموزان فعال در عرصه قرآنی شایسته نظام نیست، تأکید کرد: در نظام اسلامی باید قرآن به عنوان محور و عنصر حاکم در خانه های مردم باشد و دانش آموزان پس از دانش آموختگی از دوره دبیرستان دیگر مشکلی در مباحث تلاوت و مفاهیم قرآنی نداشته باشند.

 


وی پیشنهاد داد: متولیان این حوزه با تبیین ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی به مسؤولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، راهکارهای افزایش ساعات تدریس قرآن در مدارس را فراهم کنند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان این‌که گسترش و ترویج فرهنگ حجاب فقط با برگزاری همایش محقق نمی شود، تأکید کرد: باید در این زمینه با ارایه دلایل کافی، ضرورت حجاب برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات