۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۵۰۲۳۶
آیت الله شبستری:

دانشجویان انقلابی وضعیت نا مناسب فرهنگی دانشگاه ها را اصلاح کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: دانشجویان مؤمن، متدین و انقلابی با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وضعیت اسفناک فرهنگی دانشگاه ها را اصلاح کنند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در اجتماع هیأت های مذهبی دانشجویان که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) از جهت نسب، کردار و گفتار جایگاه بسیار والایی دارند و الگویی برای تمام زنان عالم به ویژه مسلمانان هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه بلند و شأن وصف‌ناپذیر آن حضرت در کلام وحی و حضرات معصومان(ع)، افزود: خداوند متعال در سوره کوثر پیامبر را به شکرانه اعطای حضرت زهرا(س) به نماز و قربانی کردن امر می کند، ساده زیستی، تربیت اولاد، شوهرداری و گفتار حق از جمله شاخص ترین ویژگی های ممتاز رفتاری حضرت فاطمه(س) است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از ذریه حضرت زهرا(س) هستند، تصریح کرد: این دو بزرگوار در عصر حاضر دین خدا را احیا کردند، در حالی که استکبار جهانی علیه دین خدا قیام کرده بودند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشجویان مذهبی امید همه متدینان و رهبر انقلاب هستند، افزود: مقدرات آینده این کشور به دست دانشجویان رقم خواهد خورد، از این رو باید در دوران جوانی خودسازی کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: دانشجویان مؤمن، متدین و انقلابی با جامه عمل پوشاندن به این فرضه دینی، وضعیت اسفناک فرهنگی دانشگاه ها را اصلاح کنند.

 

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری در بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه ها کافی نیست و باید تحول اساسی صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این‌که در امر به معروف و نهی از منکر باید اراده مصمم داشت، تصریح کرد: دانشجویان مذهبی با بیان متین و اخلاق خوب در جهت تاثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند و از کم بودن تعداد خود هراس نداشته باشند.

 

امام جمعه تبریز با انتقاد از استقبال کم دانشجویان از فریضه نماز جماعت در دانشگاه ها، تأکید کرد: دانشجویان مذهبی باید فلسفه نماز را در بین دیگران تبیین کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تمدن نوین شیعی، بیان کرد: آذربایجان همانطور که در تمام عرصه های کشور پیشتاز بوده بوده، امید است در ایجاد تمدن نوین شیعی و جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز باشد.

 

آیت الله شبستری وحدت را عامل مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب منادی وحدت در کشور بوده و همه جریان های مختلف سیاسی را به وحدت و حرکت در خط انقلاب دعوت می کنند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که برخی سیاسیون برخی رفتارهای غلط سیاستمداران غربی را تقلید کرده و دست به حرکت هایی می زنند که وحدت کشور را تهدید می کند، تصریح کرد: زاویه گرفتن از خط ولایت و رهبری بدبختی می آورد و جامعه را هم بدبخت می کند و همگی باید در مسیر مستقیم ولایت حرکت کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات