۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۳۴۰
استاد حوزه علمیه آمل:

برنامه های گرامی داشت ایام فاطمیه در راستای ارتقای معرفت دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که برنامه های گرامی داشت ایام فاطمیه باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود، گفت: این برنامه ها باید به نحوی ارزشمند و در راستای ارتقای معرفت دینی صورت گرفته تا اثرگذاری بسیاری داشته باشد.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، امروز در جمع عزاداران فاطمی در مسجد علی بن ابیطالب(ع) آمل با اشاره حدیثی از امام جعفرصادق(ع)، گفت: این بانوی بزرگوار را فاطمه(س) نام نهادند که مردم از شناخت و معرفت واقعی حقیقت حضرت زهرا(س) عاجز بوده و دفاع جانانه شخصیتی مثل حضرت زهرا(س) از ولایت و امام زمان خود دلیل بر حقانیت جانشینی بلافصل امام علی(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در بردارنده ویژگی های ارزنده و گرانقدری است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی این بانوی گرانقدر را به عنوان الگویی ارزشمند برای خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که این بانوی بزرگوار مظلومه شهیده سردمدار اسلام ناب محمدی(ص) و برگرفته از قرآن و سیره ائمه(ع) بود، افزود: این بانوی بزرگوار از مقام ارزنده و ارزشمندی برخوردار بوده و در جایگاه گرانقدری قرار دارند که باید بهره کافی از این بزرگواران داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که برنامه های گرامی داشت ایام فاطمیه باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود، تصریح کرد: این برنامه ها باید به نحوی ارزشمند و در راستای ارتقای معرفت دینی صورت گرفته تا اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که امروز دشمنان به دنبال شبهه افکنی هستند، گفت: برنامه های بزرگداشت ایام فاطمیه می تواند محفلی ارزنده در راستای شبهه افکنی های دشمنان بوده  و حضرت فاطمه(س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: لزوم حمایت و تداوم راه دفاع از ولایت در عصر حاضر ، شناخت تکلیف عصر غیبت کبری که همان آماده سازی بستر ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

 

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا در راستای تقرب الی الله گام بردارد، تصریح کرد: ایمان و تقوامحوری به عنوان کلیدی اساسی برای تعالی و تکامل در وجود انسان است.

 

وی با اشاره به  این که شیعه واقعی کسی است که سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را در همه امور زندگی خود وارد کند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) بهترین شیوه زندگی را اختیار ما قرار داده که باید با تمسک به آن به سعادت و رستگاری دست پیدا کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: کسی که سیره نورانی و گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود وارد کند می تواند به مراتب والا و اوج رسیده و سبک زندگی دینی را در زندگی خود نهادینه می کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات