۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۳۷۵
امام جمعه کازرون:

اهتمامی که دولت به مذاکره دارد به اقتصاد مقاومتی داشت بخش قابل توجهی از مشکلات کشور حل شده بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که اگر اهتمام و توجهی که دولت به مذاکرات دارد به اقتصاد مقاومتی می داشت بخش قابل توجهی از مشکلات حل شده بود، نجات اقتصاد کشور از نفتی و دولتی بودن را با تکیه بر توان داخلی و تولیدات، بها دادن به مردم، مدیریت منابع ملی، ارزی و مصرف برشمرد.
حجت الاسلام محمد خرسند محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف به ویژه دولت و مجلس در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مسؤولان در این زمینه تلاش داشته‌اند، ولی راضی کننده نیست.

 

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه تمام کارهای ما باشد، ولی متأسفانه اکنون این‌گونه نیست، مطالبه‌ای که مقام معظم رهبری داشتند با کاری که صورت گرفته است همانند کاهی در برابر کوه است.

 

امام جمعه کازرون تکیه به مردم را از مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی که ظرفیت قانونی کشور و مطالبه رهبر معظم انقلاب است، نسبت به بها دادن به مردم و تشویق آنها به سرمایه‌گذاری تأکید می‌کند، ولی متأسفانه دولت‌ها حاضر نیستند به معنای حقیقی کلمه کار را به مردم واگذار کنند.

 

وی یادآور شد: حتی واگذار‌ی های که تاکنون صورت گرفته از این جیب به آن جیب بوده است، در حالی که نگاه به درون و تکیه به مردم زمینه اقتصاد مقاومتی است نه نگاه به بیرون؛ از فکر و سرمایه مردم باید برای ایجاد کار، اشتغال و حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام خرسند با بیان این‌که اولویت نخست دولت برداشتن تحریم‌ها از راه مذاکره است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «دشمن با اصل انقلاب مخالف است، حتی اگر ما تمام شرایط آنها را بپذیریم، تحریم‌ها برداشته نمی‌شود».

 

وی افزود: البته ما مذاکرات را باید ادامه دهیم، ولی نه به عنوان اولویت نخست کشور، اما به هر دلیل مذاکرات اولویت نخست دولت کنونی شده است، این در حالی است که اگر دشمنان ببینند ما مذاکرات را اولویت نخست قرار داده‌ایم و بسیار به آن چشم و امید داریم، جنس شان را بر ما گران می‌فروشند و سلایق شان را تحمیل می‌کنند.

 

امام جمعه کازرون یادآور شد: مذاکرات هسته ای باید همانند دیگر مذاکرات روال عادی خود را ادامه دهد و به عنوانی یکی از کارهای کشور باشد، اگر همتی که بر مذاکرات معطوف کردیم بر روی اقتصاد مقاومتی معطوف می‌کردیم اکنون بسیاری از مشکلات را می‌توانستیم حل کنیم.

 

وی ادامه داد: امروز اقتصاد مقاومتی باید اولویت نخست کشور باشد، چرا که نسخه شفابخش و حلال مشکلات اقتصادی اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت‌الاسلام خرسند گفت: رهبری از چند سال پیش می‌فرمایند «نسبت به مذاکرات خوشبین نیستم»، ما نیز نسبت به آنها خوشبین نیستیم، ولی به سبب بالا بردن ظرفیت فکری مردم و اتمام حجت با دنیا مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی ایران اهل گفت‌وگو، مذاکره و منطق است، می‌توان آن را ادامه داد، ولی این‌که امید ببندیم مذاکرات مشکلات کشور به ویژه اقتصادی را حل می‌کند، صحیح نیست.

 

امام جمعه کازرون با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «اگر آنها ما را تحریم کنند، ما نیز آنها را تحریم خواهیم کرد»، عنوان کرد: تحریم بیگانگان به معنای چشم امید نداشتن به آنها است.

 

وی یادآور شد: دشمنان به دنبال تحقیر و کوچک کردن ما هستند، در حالی که ما باید آنها را تحقیر، خوار و رسوا کنیم، امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

 

حجت‌الاسلام خرسند نجات اقتصاد کشور از نفتی و دولتی بودن را با تکیه بر توان داخلی و تولیدات، بها دادن به مردم، مدیریت منابع ملی، ارزی و مصرف برشمرد و این کارها را در حقیقت تحریم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما باید کالاهای خارجی را تحریم کنند، چرا باید مغازهای ما پر از اجناس خارجی باشد؟

 

امام جمعه کازرون با تأکید بر این‌که در منطقه منافع سیاسی و نظامی دشمنان در تیررس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ما نیز می‌توانیم با اهرم‌هایی که داریم آنها را تحریم کنیم، بر آنها فشار بیاوریم و امتیاز بگیریم، ایران اسلامی ابزارهای مختلفی برای تحریم دارد که هنوز از بسیاری استفاده نکرده و در زمان نیاز استفاده خواهد کرد./993/ت302/ج

ارسال نظرات