۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۸۴۶
20 اسفندماه؛

پنجمین ‌همایش‌ عرصه‌ها و روش‌های‌ حدیث‌پژوهی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش عرصه‌ها و روش‌های حدیث‌پژوهی با حضور علما، مدرسان و فضلای حوزه علمیه به تبیین «نقش علوم حدیث در استنباط فقهی» می پردازد.
حديث

تقی جلالی، کارشناس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: این همایش با رویکرد کلی «نقش علوم حدیث در استنباط فقهی» و با پیام فقیه عالیقدر، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، بیستم اسفندماه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این همایش آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، مدرس خارج فقه و اصول، حجت الاسلام رضا مختاری، پژوهشگر علوم حدیث و فقه و عضو شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، حجت الاسلام  علی نصیری، پژوهشگر علوم حدیث و فقه و عضو هیأت مؤسس انجمن حدیث حوزه، حجت الاسلام  مهدی خدامیان آرانی، پژوهشگر علوم حدیث و فقه و مؤلف اثر برگزیده کتاب سال حوزه علمیه قم به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

جلالی افزود: همچنین در این همایش از حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهریزی، به پاس تلاش­های ارزنده در عرصه تحقیق، تألیف، تدریس و مدیریت علمی حوزه علوم و معارف حدیث تجلیل خواهد شد.

 

کارشناس روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه نیز میزگرد و کارگاه های تخصصی با موضوع «نقش علوم حدیث در استنباط فقهی» در محورهای روش­شناسی تطبیقی تحلیل فهرستی روایات فقهی، روش­شناسی اجتهاد روایت محور و روش­شناسی تصحیح اسنادی جوامع حدیثی با حضور اساتید حاضر در همایش برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می توانند حداکثر در دو کارگاه تخصصی ثبت نام کنند.

 

وی یادآور شد: این همایش از ساعت 16 چهارشنبه 20 اسفند در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واقع در چهارراه خسروی برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است تاکنون چهار همایش «عرصه‌ها و روش‌های حدیث‌پژوهی» با نظر به جایگاه ارجمند حدیث و دانش‌های حدیثی در ساحت علوم اسلامی، گام­هایی آغازین در مسیر بازشناسی عرصه‌ها و روش‌های نوین و کارآمد حدیث­پژوهی برداشته است./930/ت303/ب5

 

ارسال نظرات