۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۹۶۶
در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی صورت می گیرد؛

معرفی کتاب های ارزشمند در خطبه های نماز جمعه چهارمحال و بختیاری از سوی ائمه جمعه

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح «معرفی کتاب» از سوی ائمه جمعه این استان در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این طرح ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است که هر هفته نیز در خطبه های نماز جمعه این استان اجرا می شود.
رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام احمدي
حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به اجرای طرح «معرفی کتاب» از سوی ائمه جمعه این استان در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است که هر هفته نیز در خطبه های نماز جمعه این استان اجرا می شود.
 
وی رواج فرهنگ کتابخوانی در کشور را بخش عمده ای از وظایف فرهنگی نظام بیان کرد و افزود: از آن جایی که ائمه جمعه بیشتر با مردم در ارتباط هستند؛ بنابراین بهتر می توانند به انجام این رسالت مهم و دعوت مردم به کتابخوانی و همچنین معرفی کتاب های سودمند بپردازند.
 
حجت الاسلام احمدی با انتقاد از این که متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم جا نیفتاده است، غفلت از این مسأله را خسران بزرگ دانست و گفت: متأسفانه مردم مطالعه را از فعالیت های بشری نمی دانند؛ در صورتی که باید همچون خوراک، پوشاک و ورزش کردن از کارهای معمول مردم قرار گیرد.
 
مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که امروزه کتاب خوانی نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واحب شرعی است، تصریح کرد: اگر انس با کتاب رایج یابد، کتاب خوانی نه یک تکلیف که یک کار شیرین و یک نیاز تعلل ناپذیر و وسیله ای آرامش روحی شخص محسوب می شود.
 
این مقام مسؤول با بیان این که امروزه وادار کردن مردم به تفکر و تأمل از مهم ترین نیازهای جامعه است که همه دستگاه های فرهنگی نسبت به آن مسؤولند، خاطرنشان کرد: ما باید برای باز کردن راه فکر مردم و برخوردار شدن آن ها از قدرت تفکر و تحلیل برنامه ریزی کنیم؛ چرا که دچار شدن مردم به آفت بزرگ بی تحلیلی و عدم تفکر، ضایعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
 
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که منبر نماز جمعه می تواند نقش مهمی در واداشتن مردم به تدبر و تفکر ایفا کند، ابراز داشت: نماز جمعه همچون نشانه های راهنما است که هر جمعه در مقابل دیدگان آحاد مردم قرار می گیرد و به آنان مسیر حرکت را نشان می دهد؛ بنابراین نباید از این سرمایه بزرگ غافل شد.
 
وی با اشاره به این که هوشمندی و با فرهنگ بودن حق همه قشرها است که باید به توده مردم گسترش یابد و این تلاش و مجاهدت و عزم ملی می خواهد، گفت: ائمه جمعه در رأس امور فرهنگی کشور قرار دارند که حقیقتا هم خوب این جریان را هدایت و راهنمایی می کنند؛ امید است با ورود روحانیت و در رأس آن ها ائمه جمعه به ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، کمک قابل توجهی به این مسأله صورت گیرد./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات