۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۷۳۷
میرکاظمی:

بسیاری از میدان های نفتی در حال تعطیل شدن است/ دولت بسیاری از کارها را معطل نتیجه مذاکرات کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و هسته‌ای ما تحت تأثیر مذاکرات تعطیل شده است، گفت: معطل کردن کشور تا هنگام به ثمر نشستن مذاکرات به رفاه و درآمد مردم ضربه می‌زند.
ديدار تعدادي از نمايندگان مجلس با آيت الله نوري همداني  ميرکاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که از سال 89 تا کنون بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث اقتصاد مقاومتی تذکر داده اند، اظهار داشت: مسؤولان با وجود این‌که می‌گویند ما از رهبری تبیعیت می‌کنیم اما عملکردشان چیز دیگری است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تورم دو رقمی داشته‌ایم؛ تجربه نشان داده که در جنگ و صلح اقتصاد داخلی ایران ارتباط چندانی با مسائل خارجی ندارد؛ در حالی که امروزه وضعیت ما به مراتب بهتر از زمان جنگ است و حتی 40 درصد ظرفیت مازاد وجود دارد.

تغییر موضع ناگهانی روزنامه‌های زنجیره‌ای در تحلیل مشکلات اقتصادی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که روزنامه‌های زنجیره‌ای تا پیش از این دولت مشکلات اقتصادی را ناشی از سوء مدیریت ربط می‌دانستند، گفت: اکنون موضع‌شان به یکباره 180 درجه تغییر کرده و می‌گویند درصد بالایی از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها باز می‌گردد.

میرکاظمی با تأکید بر این‌که اقتصاد ایران چندان ارتباطی به اقتصاد جهانی ندارد، ابراز داشت: نسبت به سایر کشورها وابستگی اقتصادی ما به دیگران بسیار کم است؛ ما کشور ثروتمندی هستیم که در 10 محصول کشاورزی دارای رتبه‌های جهانی هستیم و نیروهای انسانی تحصیل‌کرده فراوانی داریم.

دولت بسیاری از کارها را معطل نتیجه مذاکرات کرده است

وی در انتقاد از این سیاست دولت که بسیاری از کارها را معطل نتیجه مذاکره کرده است، گفت: پیش از انقلاب دستگاه‌های مختلف داخلی وظیفه هم‌گرایی نداشتند و هر کدام مستقیم با کشورهای خارجی ارتباط داشتند؛ در طول این سال‌ها هرگاه به خارج وصل شدیم و معطل آنان شدیم، عقب ماندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پس از انقلاب در هر زمینه‌ای که معطل خارجی‌ها نشدیم به موفقیت رسیدیم، افزود: در صنایع هوافضا و سلول‌های بنیادی پیش‌رفت چشمگیر داشتیم اما در صنعت خودرو با این‌که بسیار ساده‌تر است، هنوز معطل شرکت پژو مانده‌ایم و به همین دلیل پیشرفت لازم را نداشته‌ایم.

میرکاظمی ادامه داد: علت این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست در عرصه‌های گوناگون موفق باشد این بود که یک نهاد انقلابی است و تنها به ظرفیت‌های درونی خود تکیه می‌کند.

کسانی که توان اداره امور را ندارند جای خود را به دیگران بدهند

وی گفت: امروز برخی آقایان می‌گویند ما به پرتگاه رسیده‌ایم؛ اصلا این‌گونه نیست، کشور ما آنقدر توانایی دارد که می‌تواند چندین برابر جمعیت کنونی را اداره کند؛ کسانی که توان اداره امور را ندارند جای خود را به دیگران بدهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که دشمن به دنبال تغییر نظام است و حتی نمی‌خواهند آقای روحانی رییس جمهور باشد به همین دلیل تحریم‌ها را بر نمی‌دارند؛ در این شرایط مذاکرات اصلا چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟!

بسیاری از میدان های نفتی در حال تعطیل شدن است

میرکاظمی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌ها تحت تأثیر مذاکرات تعطیل شده است، گفت: برخی میدان‌های نفتی در حال تعطیل شدن هستند زیرا نگاه اولیه این بوده که کشورهای غربی سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند در حالی‌که می‌دانیم تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند؛ بنابراین تنها توجه به ظرفیت‌های داخلی گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است.

وی افزود: برخی فعالان اقتصادی نگران هستند و می‌پرسند واقعا اگر توافق امضا شود دلار هزار تومان می‌شود؟ به همین دلیل می‌ترسند که در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معطل کردن اقتصاد کشور تا به نتیجه رسیدن مذاکرات را ضربه زدن به درآمد مردم و رفاه کشور دانست و گفت: بدون ایجاد اشتغال، مشکل بیکاری و اقتصاد حل نمی‌شود؛ کشورهای غربی سعی دارند ایران را معطل کنند، آنها برخی بخش‌های هسته‌ای را تعطیل کرده‌اند و هرچقدر این روند ادامه یابد به نفع‌ آنها است./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات