۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۵۱۹۹۰
در برنامه‌های دهه فجر خراسان شمالی صورت گرفت؛

همکاری 45 دستگاه و نهاد به صورت مستقیم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در برگزاری برنامه های دهه فجر در خراسان شمالی 45 دستگاه و نهاد به صورت مستقیم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همکاری می کردند.
حجت الاسلام سالاري - مراسم تقدير از دستگاه هاي عضو ستاد گراميداشت دهه فجر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در همایش تجلیل از دستگاه های عضو ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری مناسبت های دهه فجر و نتایج آن در خراسان شمالی، اظهار کرد: در برگزاری برنامه های دهه فجر در خراسان شمالی 45 دستگاه و نهاد به صورت مستقیم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همکاری می کردند.

 

وی اضافه کرد: در این ایام مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه در 16 نقطه و یوم الله بیست و دوم بهمن ماه نیز در 42 نقطه در قالب راهپیمایی و تظاهرات برگزار شد.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده از سوی نهادهای مسؤول در جریان برگزاری مراسم بیست و دوم بهمن ماه بیش از 220 هزار نفر از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی در سراسر استان در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

وی با بیان این که بر این اساس بیش از یک چهارم جمعیت خراسان شمالی در برنامه بیست و دوم بهمن ماه امسال شرکت داشتند، افزود: این میزان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی با جمعیت 200 هزار نفری حدود 110 هزار نفر برآورد شده بود که بیش از نیمی از جمعیت این شهر را شامل می شود.

 

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: در برگزاری برنامه های دهه فجر در  خراسان شمالی در مجموع 88 هزار پوستر در سطح استان توزیع شد که از این تعداد 15 هزار پوستر در داخل استان تولید و 73 هزار پوستر نیز از مرکز برای توزیع در استان ارسال شده بود.

 

وی افزود: همچنین دو هزار عدد بنر، بیش از 72 هزار عدد تراکت، سه هزار پلاکارد، هفت هزار و 700 پرچم ایران، 250 عدد ماکت پهباد آر کیو 170 و ... در جریان برگزاری مراسم های دهه فجر در استان توزیع شد.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: برگزاری 31 برنامه شاخص در دستگاه ها و ادارات، برپایی 15 نمایشگاه شاخص از جمله نمایشگاه کتاب، پرونده سیاه پهلوی و غیره، برگزاری 18 مسابقه علمی و فرهنگی در سطح استان، برگزاری گفتمان های دینی، اجرای برنامه فرهنگی 10 شب، 10 مسجد و غیره نیز بخش دیگری از برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در مرکز و شهرستان های تابع خراسان شمالی بودند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی انجام شده پیرامون برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان، خاطرنشان کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته مواردی نظیر طولانی بودن مسیر راهپیمایی، سرعت زیاد حرکت راهپیمایان، صوت نامناسب، طولانی بودن برخی شعارها، ضعف در فضاسازی شهری، دادن شعارهای غیرمصوب از جمله نقاط ضعف مراسم گرامیداشت دهه فجر امسال در استان خراسان شمالی بوده اند.

 

 حجت الاسلام سالاری، چراغانی مناسب معابر شهری، برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله 10 شب، 10 مسجد، بهبود وضعیت صوت به نسبت سال گذشته و ... را برخی از نقاط قوت برنامه های ایام الله دهه فجر امسال در این استان برشمرد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تجدید نظر در ساختار برخی کمیته های ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، تشکیل کمیته حوزه و روحانیت، تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی، تلفیق کمیته امنیتی و انتظامی، تعیین ابزار لازم برای اعمال نظارت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر کمیته های عضو ستاد بزرگداشت دهه فجر را برخی از پیشنهادات ارائه شده در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های دهه فجر در سال های آتی در این استان دانست.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از دستگاه ها و نهادهای فعال در برگزاری برنامه های دهه فجر در استان قدردانی شد که در این زمینه خبرگزاری رسا در خراسان شمالی نیز به عنوان یکی از رسانه های برتر در اطلاع رسانی برنامه های گرامیداشت دهه فجر، مورد تجلیل قرار گرفت./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات