۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۲۲۲۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

خروجی تقوا، دانایی و توانایی است/ وحدتی که از بطن توحید باشد برای پیروانش سربلندی ایجاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که خروجی استقرار تقوا در انسان دانایی و توانایی است گفت: وحدتی که از بطن توحید ایجاد شود برای پیروانش سربلندی ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه قزوين

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز 25 اسفندماه در دیدار با تشکل‌های دانشجوی استان قزوین در دفتر نهاد رهبری دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: شما در برابر هم سن و سالهای خود برنامه مهمی را عهده دار شده اید، باید این همدلی و هماهنگی شما جوانان را در راستای اهداف نظام با محوریت ولی امر مسلمین و زیر سایه حضرت صاحب قدردان بود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین ابراز کرد: شما جوانان برای فعالیت در تشکل خود و حرکت در مسیر الهی و سیاسی و اجتماعی باید از قرآن کریم موافقت اصولی را بگیرد، این مجوز اصولی برای حرکت سبب خواهد شد ما خسر الدنیا و آخرت نشده و خدای متعال به کار ما برکت بدهد.

 

وی با اشاره به آیه 101 سوره آل عمران بیان داشت: هر شخصی که دست توسل و تمسک به ریسمان الهی بزند و با حق تعالی ارتباط برقرار کرده و به او وصل شود این فرد در مسیر مستقیم قرار گرفته است؛ اگر هدف حرکت ما خدای متعال و اهداف دینی شد آن موقع حتی فعالیت ما در حزب و گروهها هم عبادت خواهد بود.

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که باید فعالیت روزانه ما با انتخاب آگاهانه و با اجازه خدای متعال باشد تا قیامت حکم یوم الحسرت برای ما پیدا نکند، اظهار کرد: اگر دوستی‌های شما امروز در این تشکل‌ها براساس دین و اصول قرآنی نباشد در قیامت علیه یکدیگر شهادت خواهید داد؛ زیرا فقط متقین در قیامت به دوستی‌های دنیایی خود پایدار می‌مانند و دلیل این ماندگاری متصل بودن با خداست.

 

وی در ادامه افزود: در آیه 103 آل عمران تاکید خدای متعال بر تبدیل شدن فردیت‌ها به جمع و تشکل است، اما برای این حرکت باید یک اقدام اندیشمندانه صورت بگیرد و آن کسب تقواست؛ زمانی که در تشل از شما اقدامی را بخواهند که دین و آبرو و ایمان شما را در معرض خطر قرار می‌دهد این موافقت اصولی قرآن را به همراه ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: خروجی استقرار تقوا در انسان دانایی و توانایی برای انسان است، یعنی ویژگی برجسته انسان باتقوا داشتن عقل و اندیشه روشن و توانا بودن اراده است، اصل شخصیت ما را عقل و اراده تشکیل می‌دهد.

 

وی انسان موفق را کسی دانست که مجهز به عقل روشن روشن و اراده توانا باشد و گفت: بدون تقوا نمی‌توان انسانی را موفق دانست، زیرا خروجی تقوا دانایی و توانایی است، همه گرفتاریهای ما دو کلمه " نمی‌دانم و نمی‌توانم " است.

 

این کارشناس قرآنی بیان داشت: داشتن تقوی به انسان قدرت مشروع می‌بخشد، حتی اگر در کشور دشمن خود هم زندگی کنید احساس آرامش و قدرت با شما همراه خواهد بود؛ قدرت ایران اسلامی مایه امنیت عراق، یمن و لبنان شده است.

 

وی با بیان این‌که نکته دیگر که باید آن را در کنار تقوا رعایت کنیم موضوع تسلیم بودن در برابر خدای متعال است ابراز کرد: یعنی در تشکل، هیأت و بسیج خودمان منیت وجود نداشته باشد و با مشاهده حرکت در مسیر کج و تندرویها باید از این افراد جدا شوید؛ نباید به بهانه حفظ وحدت از اصول اساسی خود جدا شویم.

 

این کارشناس دینی به تشریح معنای وحدت پرداخت و اظهار کرد: تکیه اصلی قرآن روی کلمه وحدت نیست، بلکه وحدت یک ظرفیت است برای رسیدن به توحید؛ هدف اصلی قرآن در آیه " واعتصموا به حبل الله و لاتفرقوا" دعوت به توحید است، زیرا وحدتی که از بطن توحید ایجاد شود برای پیروانش سربلندی ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اگر قصد شما ادامه داشتن فعالیت سالم در تشکل‌های خودتان است باید امر به معروف و نهی از منکر را در بین خود جدی بگیرد، اگر استبداد، سازش پذیری در برابر ذلت و مطامع حزبی پیش می‌آید با امر به معروف و نهی از منکر آنها را رفع کنید تا به مرور زمان فساد شکل نگیرد.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: سفارش اصلی رهبری هم در حکم ایشان و هم در دیدار حضوری دغدغه جوانان بود و در این شرایط درخواستم از شما عزیزان کمک به عملیاتی کردن این سفارش رهبری است.

 

وی در پایان گفت: چرا سن شرکت کنندگان نمازجمعه ما باید بالا باشد؟ باید میانگین سن افراد شرکت در نمازجمعه به 25 برسد، مساجد ما باید مملو از جوانان باشد اگر این شرایط محقق نشده ما کوتاهی کرده ایم، در این مسؤولیت جدید با اعتماد به بازوی نشاط و جوانی شما عمل خواهم کرد.

 

لازم به به ذکر است، این دانشجویان تشکل‌های استان در یک حرکت نمادین با امضای طوماری حمایت و همراهی خود را با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اعلام کردند./848/پ202/ب4

ارسال نظرات