۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۲۴۵۹
سید عمار حکیم:

جنایت سبایکر لکه ننگی بر پیشانی عاملان و حامیان آن است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، جنایت کشتار بیش از 1700 دانشجوی شیعه پایگاه نظامی سبایکر از سوی داعش را لکه ننگی بر پیشانی عاملان و حامیان آن توصیف کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که امروز در بغداد برگزار شد درباره پیشروی نیروهای بسیج مردمی در جنگ علیه داعش گفت: نظارت کامل بر عدم بروز خطاهای فردی از سوی این نیروها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا نام بسیج مردمی مخدوش نشود. مسؤولیت دفاع از بسیج مردمی بر عهده همگان است.

 

وی افزود: با پیشرفت نیروهای بسیج مردمی، نشانه های جنایت پیروان شیطان علیه جوانان پایگاه سبایکر روشن می شود و شاهد کشف قبرهای دسته جمعی و پیکر این شهدا هستیم. انجام آزمایش های DNA  برای کشف این شهدا که خانواده هایشان در انتظار آنان است از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

حکیم فاجعه سبایکر را لکه ننگی بر پیشانی عاملان و حامیان آن دانست و تصریح کرد: این جنایت به عنوان نمونه ای زنده از جنایت های داعش و کینه توزان به شمار می آید. نیروهای بسیج مردمی، ارتش، پلیس و عشایر اصیل برای عدم تکرار جنایت سبایکر و حلبچه و قبرهای دسته جمعی جنوب عراق به نبرد می پردازند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی بر لزوم بازگشت آوارگان به مناطقشان تأکید کرد و اظهار داشت که هیچ بهانه و توجیهی برای تغییر بافت مناطق اشغال شده وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام الازهر علیه بسیج مردمی اشاره کرد و ادامه داد: از پیام الازهر شگفت زده شدیم چرا انتظار چنین سخنانی را از الازهر نداشتیم و بهتر بود که کمیته تحقیقی را برای آگاهی از واقعیت های عراق ارسال کند و پس از آن به اظهارنظر می پرداخت.

 

حکیم همچنین از کمک های انسان دوستانه مرجعیت تقلید و دولت عراق به آوارگان و حاضران در مناطق جنگی تقدیر و تشکر کرد و اقدام دستگاه اطلاعات در کشف باند وابسته به داعش در بغداد را ستودنی دانست.

 

این روحانی عراقی از فرارسیدن عید نوروز استقبال کرد و گفت: امیرمومنان علی(ع) نیز از نوروز یاد کرده است که گشودگی اسلام به سایر فرهنگ ها را نشان می دهد. این عید با بهار و طبیعت گره خورده است و در این روز شاهد تمیزی شهرها و خیابان ها و تقدیم هدایا و گسترش مهربانی و محبت میان مردم هستیم./980/ب902/د

ارسال نظرات