۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۵۲۵۲۸
همزمان با فرارسیدن سال جدید؛

اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسوول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی در نوروز 94 در سه روستای حومه شهرستان کلات برگزار خواهد شد.
اردوي جهادي

حسن اکبری، مسؤول کاروان اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت­و­گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری اردوی جهادی دانشجویان بسیجی این دانشگاه در ایام نوروز 1394 خبر داد و گفت: این برای نخستین بار است که اردوی جهادی دانشجویان بسیجی در ایام نوروز برگزار می شود و در سال های گذشته این اردو در تعطیلات تابستانی برگزار می شد.

 

وی در تشریح جزئیات این اردوی جهادی، افزود: تاریخ برگزاری این اردو از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سال 94 خواهد بود که دو گروه از دانشجویان بسیجی دانشگاه، متشکل از خواهران و برادران که مجموعا 40 نفر هستند، به سه روستا در حومه شهرستان کلات اعزام خواهند شد.

 

مسؤول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی، کارویژه خواهران در این اردو را مباحث فرهنگی و کارویژه برادران را امور کشاورزی و دامی عنوان و اظهار کرد: برگزاری کلاس های کنکور و ارائه مباحثی همچون اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خانواده در کنار آن و نیز برگزاری کلاس های مهارتی برای خانواده ها از جمله وظایفی است که برای گروه خواهران تعریف شده و در گروه برادران نیز سه تیم دامپزشکی و دو تیم کشاورزی حضور دارند که به شش روستا اعزام و در هر روستا یک روز مستقر می شوند و مسائل مربوط به امور دامی و کشاورزی اهالی روستا را بررسی کرده و متناسب با آن خدمات لازم را ارائه می دهند.

 

اکبری با اشاره به این که تأکید تیم کشاورزی اردوی جهادی دانشجویان بسیجی این دانشگاه روی آموزش های کشاورزی و روش های آبیاری صحیح است، گفت: بنا بر این بود که در حیطه فعالیت های برادران، خدمات عمرانی را نیز تعریف کنیم اما به دلیل این که در اثر بعضی کوتاهی ها با کمبود بودجه مواجه شدیم، این حوزه فعالیت از دستور کار خارج شد.

 

وی افزود: روستاهای کنار، شورستان و صالح آباد روستاهایی هستند که گروه اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی در نوروز سال 94 به آن اعزام خواهند شد و به ارائه خدمات به اهالی این روستا ها خواهند پرداخت.

 

مسؤول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در پایان با انتقاد از این که برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی جزو برنامه های کاری مسوولان دانشگاه محسوب نمی شود، گفت: برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی و کمک به مناطق محروم بدون مشارکت دانشگاه انجام می شود و مسؤولان دانشگاه آن را جزو برنامه های کاری خود نمی دانند در حالی که  برگزاری کنسرت موسیقی را جزو برنامه های مورد حمایت خود محسوب می کنند./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات