۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۲۱۶
آیت‌الله آل‌هاشم ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده:

ملت برای دستیابی به فناوری هسته ای شهید داده؛ عقب نشینی روا نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: تیم مذاکره کننده در تدوین توافق نهایی باید به منویات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص رفع یک جای همه تحریم‌های علیه ایران توجه داشته باشند.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانیه پایانی نشست ایران و گروه 5+1 در سوئیس اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی و حضور با اراده و قدرتمند تیم مذاکره‌کننده ایران در پرونده هسته‌ای با گروه 5+1 که قدرت‌های بزرگ جهانی محسوب می شوند، جای تقدیر دارد.


وی با بیان این‌که مذاکرات لوزان تأکیدی دوباره بر استفاده ایران از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: بیانیه پایانی این نشست نیز بر حق هسته‌ای ایران اشاره داشته است، اما باید در نظر داشت که غربی‌ها به ویژه آمریکا هیچ‌گاه در برخورد با ملت ایران صادق نبوده‌اند.


امام جمعه موقت تبریز بر حفظ عزت و اقتدار ملت ایران در روند مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و افزود: ملت ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای شهید داده و شایسته نیست که با عقب‌نشینی از مواضع اصولی و به‌حق خود، میدان را برای زیاده‌خواهی دشمنان آزاد بگذاریم.


آیت‌الله آل‌هاشم با بیان این‌که خوشبختانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای متشکل از افرادی باتجربه، متعهد و متخصص و همچنین انقلابی هستند، گفت: انتظار داریم منویات رهبری درمورد رفع یک‌جای همه تحریم‌های خارجی علیه ایران، فصل‌الخطاب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باشد.


وی جدیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مقابله با زیاده‌خواهی طرف غربی را ستود و تصریح کرد: امیدواریم این مذاکرات بر عزت، عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بیافزاید، اگر ایران امروز پای میز مذاکرات است، به خاطر موفقیت غرب از اعمال تحریم‌ها نیست، بلکه اثبات منطق ایرانی و اسلامی است.


آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که تأکید رییس جمهور آمریکا به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی افتخار و دستاوردی تاریخی برای جهان اسلام محسوب می شود، گفت: تیم هسته‌ای باید ضمانت های لازم از طرف مقابل برای عمل به تعهداتشان را اخذ کنند، چراکه تاریخ نشان داده غرب به عهد و پیمان خود وفادار نبوده است./935/ت302/ج

ارسال نظرات