۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۵۳۵۱۸
مدیر مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

مسؤولان به وظایف شرعی و قانونی خود در قبال حوزه‌های علمیه عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در سطح استان آنچنان که باید به حوزه‌های علمیه توسط مسؤولان توجه نمی‌شود، گفت: مسؤولان باید به وظایف شرعی و قانونی خود نسبت به حوزه‌های علمیه عمل کنند.
حجت الاسلام مشرفي مسئول نمايندگي مركز مديريت حوزه علميه خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، مدیر مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این‌که امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام، مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، فاز اول ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین (ع) بیرجند افتتاح خواهد شد، گفت: فاز نخست این بنا در زمینی به مساحت 1770 متر با زیربنای 3847 متر مربع ساخته شده که ظرفیت پذیرش 200 طلبه را دارد.

 

وی با بیان این که اعتبار اولیه این بنا دو میلیارد 700 میلیون تومان است، تصریح کرد: تکمیل این بنا نیازمند یک دوره زمانی یک ساله است.

 

مدیر مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که همچنین فاز نخست مدرسه حجت‌الاسلام داوری سربیشه هم با حضور مسؤولان استانی و مدیران شهرستانی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به این‌که بیشتر شهرهای خراسان جنوبی تازه تأسیس بوده و فاقد مدرسه علمیه هستند لازم است مسؤولان و مردم نسبت به احداث مدارس علمیه در شهرستان‌ها همکاری بیشتری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرفی با بیان این‌که همکاری مسؤولان با مرکز حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ضعیف است، افزود: با توجه به این‌که در حال حاضر در مجلس قانونی در خصوص برقراری بودجه و راه اندازی مدارس علمیه در نقاط فاقد حوزه‌های علمیه برای دستگاه‌های اداری و نهادهایی اجرایی استانی تصویب شده است، لازم است مسؤولان در خصوص وظایف قانونی و شرعی خود نسبت به حوزه‌های علمیه عمل کنند.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر خراسان جنوبی با کمبود روحانی و مبلغ در عرصه‌های دینی روبه رو است، گفت: احداث مدارس علمیه در نقاط فاقد مدرسه می‌تواند کمک مؤثری به افزایش تعداد طلاب و مبلغان در سطح استان کند.

 

مدیر مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: پس از برگزاری شورای استانی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین فرجام، مدیر اجرایی حوزه‌های علمیه خراسان با طلاب و روحانیون استان دیدار داشته و مشکلاتشان را از آن‌ها جویا خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به این‌که زمان زیادی از افتتاح مرکز نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نگذشته است، یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با وجود نوپا بودن، خدمات زیادی به طلاب و روحانیان استان داشته است و این مرکز با افزایش همکاری مسؤولان استانی می‌تواند خدمت رسانی بیشتری به طلاب و حوزه‌های علمیه داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، در حال حاضر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی امکان برگزاری کلاس‌های سطح دو را برای طلاب خواهر و بردار دارند و علاقه‌مندان برای ثبت نام در مدارس علمیه خراسان جنوبی می‌توانند به سایت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند./968/ت302/ب

ارسال نظرات