۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۵۳۸۸۹
در حرم رضوی؛

سومین جشنواره مسابقات سراسری قرآن یادواره پیامبر اکرم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام کمیته امداد استان خراسان رضوی از آغاز رقابت 370 نونهال قرآنی در مرحله کشوری سومین دوره مسابقات قرآن کریم کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم یادواره پیامبر اعظم(ص) شب گذشته در دارالقرآن حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد.

 

 حبیب الله آسوده، قائم مقام کمیته امداد استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رسا گفت: این دوره از مسابقات در مرحله کشوری ویژه دانش آموزان مجتمع های شبانه روزی کمیته امداد طی دو
روز در مشهد برگزار می شود.


وی در ادامه افزود: تعداد 160 دانش آموز دختر در رشته های ترتیل، حفظ، ترجمه و تفسیر و 210 دانش آموز پسر از 21 استان در رشته های قرائت، حفظ، ترجمه و تفسیر پس از راهیابی به مرحله  استانی طی دو روز در مرحله کشوری به رقابت می پردازند.


قائم مقام کمیته امداد استان عنوان کرد: خانم ها اسکندری،افکاری، رئیس سادات،فرخی نژاد، اسحاق نژاد، موسوی نیا و خطیب  در بخش خواهران و آقایان اطیایی، تائب،شفیع مومن،رجایی،حسنی،جاویدی ،بیژنی وشاکر نژاد در بخش برادران به داوری این دوره از مسابقات می پردازند.


آسوده اظهار کرد: از 370 نونهال قرآنی راهیافته به مرحله کشوری 42 نفر به تعداد 23 پسر و 19 دختر ازدانش آموزان 12 مجتمع شبانه روزی استان خراسان رضوی می باشند.


وی با بیان اینکه این رقابت از صبح روز 20 فروردین ماه آغاز می شود تصریح کرد: محل برگزاری مسابقات خواهران در اردوگاه مازندران و برادران در اردوگاه ثامن الائمه کمیته امداد مشهد است.


آسوده یادآور شد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات صبح روز جمعه 21 فروردین همزمان با سالروز میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با حضورمعاونت امور فرهنگی کمیته امدادامام خمینی(ره) کشور،مدیر کل امور
تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی(ره) و جامعه قرآنی در محل اردوگاه ثامن الائمه همراه با تجلیل از برگزیدگان قرآنی برگزار می شود.


مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی(ه) در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین استان خراسان رضوی در خصوص میزبانی سه دوره برگزاری مسابقات قرآن کریم کمیته امداد نخستین فعالیت قرآنی حوزه فرهنگی در سال 94 در جوار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) را توفیق الهی بیان کرد و افزود:این فعالیت قرآنی با حضور 400 نفر از منتخبان استان ها انجام می گیرد.

بهروز مهربانیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم اهداف برگزاری این مسابقات که در 95 مرکز شبانه روزی در طول دوران تحصیلی در سراسر کشور برگزار می شود را شناسایی استعدادهای قرآنی، ترویج فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان و آشنایی این قشربا قرآن و مفاهیم قرآنی و تدبر و توجه ویژه به تعالیم کلام وحی بیان کرد.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی(ه) برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در رشته های مختلف، با حضور بیش از 6هزار دانش‎آموز تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) را از برنامه های مهم مراکز فرهنگی آموزشی این نهاد مقدس برشمرد.


وی از راه اندازی و تجهیز اتاق های قرآن و عترت، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری و نخبگان قرآنی در طول سال تحصیلی 94-93 را از دیگر اقدامات قرآنی در مراکز فرهنگی کمیته امداد امام
خمینی(ره) عنوان کرد.

مهربانیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته اجرای مسابقات و جشنواره قرآنی در رشته های صوت، ترتیل و مفاهیم با حضور پنج هزار شرکت کننده در سطح شهرستان ها و استان ها برگزار شد./930/پ202/ب5

ارسال نظرات