۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۹۲۶
معاون بین الملل حوزه:

آل سعود از اقتدار ایران در منطقه و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای همسایه بیم دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه اشتباهات آل سعود را در شروع حمله به یمن مورد بررسی قرار داد و گفت:آل سعود خیال می‌کنند جمهوری اسلامی ایران مردم یمن را به تحرک واداشته است، آنها از سلطه و اقتدار ایران در منطقه و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای همسایه و جهان بیم دارند.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه
حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ حمله نظامی آل سعود را به یمن دارای دو منشأ عنوان کرد و گفت: نخست تحلیل اشتباهی است که آل سعود از قیام مردم یمن دارند و آن را یک قیام مذهبی ضد سنی می‌پندارند و دوم بخاطر اشتباه در پشتوانه این تحرکات است.
 
معاون بین الملل حوزه ادامه داد: آل سعود خیال می‌کنند جمهوری اسلامی ایران مردم یمن را به تحرک واداشته و اکنون یمن در آستانه آن است که به نظام جمهوری اسلامی ایران ملحق شود؛ آنها از سلطه و اقتدار ایران در منطقه و صدور انقلابش به کشورهای همسایه و جهان بیم دارند.
 
حجت الاسلام زمانی افزود: هر چند حکومت عربستان در منطقه دست نشانده آمریکا است و چنین تحلیل‌هایی از کارشناسان آمریکایی و رژیم صهیونیستی صادر می‌شود لیکن آن‌ها هم در اشتباه هستند چون مردم یمن به دنبال از بین بردن مذهب تسنن در کشور خود نیستند و ایران نیز به دنبال برپایی حکومت‌های اقماری در منطقه نیست.
 
وی اظهار داشت: اکنون عالمان وهابی و حاکمان عربستانی فریب مدیریت استعمار غرب را خورده‌اند و در پشت صحنه توسط آمریکا مدیریت می‌شوند؛ آمریکا به دنبال آن است که حکمرانان منطقه خاورمیانه مزدور و مطیع آمریکا باشند.
 
معاون بین الملل حوزه ادامه داد: آمریکایی‌ها سعی دارند که یا به هدف اولیه خود که وجود حاکمان مزدور و مطیع در منطقه است، دست یابند و یا اختلاف افکنی در منطقه بین عربستان و یمن٬ ایران و عراق٬ ترکیه و سوریه را وسیله‌ای برای درگیری‌های امت اسلامی به منظور عدم توجه به آرمان سلطه‏زدایی از منطقه قرار دهند.
 
حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: هر چند انقلاب اسلامی ایران الهام بخش کشورهای منطقه و جهان به منظور خروج از زیر سیطره استبداد است و در مورد یمن نیز سرمشقی برای عالمان و مبارزان یمن است لیکن در این کشور هیچ دخالتی انجام نداده و براستی مردم یمن تنها، محکم و با عزمی جدی به دنبال از بین بردن استبداد و استکبار در کشور خود هستند.
 
وی الهام بخشی مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این الهام بخشی باعث شده تا مردم جهان به ویژه فرهیختگان با عشق به انقلاب اسلامی در منطقه و جهان علیه استبداد و استعمار قیام کنند و تمام مستبدین و استعمارگران این تهمت را به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند که پشتوانه مستضعفان جهان است که ما به این اتهام افتخار می‌کنیم.
 
معاون بین الملل حوزه درباره عدم کارایی سازمان ملل و شورای امنیت گفت: این سازمان‌ها در دست دولت‌های استعمارگری مانند انگلیس٬ آمریکا٬ فرانسه و آلمانی است که سالیان دراز کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را استعمار کرده‌اند.
 
حجت الاسلام زمانی افزود: کشورهایی مانند اندونزی٬ پاکستان٬ عراق٬ مصر٬ سودان٬ تونس و هند از جمله کشورهایی هستند که طعم تلخ استعمار را توسط این گرگان بین المللی چشیده‌اند و هیچ یک چشم امیدی به سازمان‌های بین المللی که این کشورها اداره کننده آن هستند ندارند.
 
وی در بیان راه حل بحران یمن اظهار داشت: هیچ دولت خارجی نباید در مسائل یمن دخالت کند و ملت یمن را به خود واگذار کنند؛ مردم یمن از طیف‌های گوناگون یعنی خواستاران حکومت دینی یا غیر دینی٬ اهل تسنن یا شیعیان چهار٬ شش یا دوازده امامی که پیکره ملت یمن را می‌سازند حق دارند در یک انتخابات آزاد بدون دخالت سیاسی یا نظامی دولت دیگری سرنوشت خود را تعیین کنند.
 
معاون بین الملل حوزه اضافه کرد: البته سازمان‌های بین المللی می‌توانند ناظر به انتخابات آزاد یمن بفرستند و همه باید بدانند که اگر مردم یمن آزادانه برای تعیین سرنوشت خود اقدام کنند٬ آزادی٬ حاکمیت و آشتی ملی تحقق پیدا خواهد کرد./836/ت302/ش
ارسال نظرات