۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۵۴۲۸۹
رییس دفتر آیت الله مصباح:

تجاوز عربستان به یمن منفعتی را برای آل سعود به همراه نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح گفت: حمله عربستان با حمایت مستکبران جهان و صهیونیسم بین الملل به یمن فاقد ارزش بوده و با استقامت ملت یمن نهایتاً دو هفته آینده تمام خواهد و ننگ آن بر پیشانی دشمنان یمن خواهد ماند.
حجت الاسلام حسين جلالي
حجت الاسلام حسین جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ اهداف آل سعود را از حمله به یمن به طور قطع سیاسی دانست و گفت: مستکبرین جهان و مرتجعان عرب از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به وحشت افتاده‌اند و علیرغم اینکه جمهوری اسلامی هیچ دخالت آشکاری در لبنان٬ سوریه٬ عراق٬ فلسطین و یمن نداشته است اتهاماتی بر این مبنا به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی روز به روز در حال رشد است؛ عربستان خود را در محاصره تفکر انقلاب اسلامی در سوریه و عراق می‌بیند و تنها مرز خاکی یمن را برای خروج دارد؛ اما امروز که مردم یمن حاکم بر این کشور شده‌ است برای انجام یک حرکت نمادین و خروج از بن بست دست به حرکتی جنایت بار زده است.
 
حجت الاسلام جلالی افزود: اقدامی که توسط آل سعود انجام شد حتی مصالح عربستان را نیز تأمین نخواهد کرد و در پایان نفع یمن را به همراه خواهد داشت؛ مقاومت و وحدت مردم یمن باعث شده تا حملات هوایی آل سعود به این کشور باعث پاکسازی این کشور از خائنین به آن شود و مردم یمن پس از پایان این حملات بالاترین نمره را به خود اختصاص خواهند داد.
 
وی درباره سازمان ملل و شورای امنیت اظهار داشت: قطعاً این سازمان‌ها ابزارهایی با اسامی زیبا هستند اما در دست جنایتکارانی مانند آمریکا با رفتارهای دو گانه و متعارض قرار دارند؛ این سازمان‌ها از کشوری پادشاهی که حقوق بشر٬ حقوق زنان و دموکراسی را رعایت نمی‌کند حمایت می‌کنند و از یک کشور کوچک عربی که مورد تهاجم همه جانبه قرار می‌گیرد هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح ابراز داشت: توجه به این مسائل در منطقه می‌تواند شخصیت دولت‌مردان آمریکا را به خوبی به نمایش بگذارد که چگونه حامی ظالمان و مقابل مستضعفین جهان هستند؛ تنها ثمره باقی مانده در چنین جنگ‌هایی مهر ننگینی است که بر پیشانی کشور مهاجم و همپیمانان آن خواهد ماند.
 
حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: در صورت حمایت مردم یمن تجاوز هوایی عربستان و دیگر کشورهای منطقه به یمن استمرار نخواهد داشت مردم یمن کماکان در مقابل حمله زمینی کشورهای همسایه خواهند ایستاد و آن‌ها را به باتلاق خون تبدیل خواهد کرد؛ حمله هوایی هم به کشوری که دارای منابع خاصی نیست نمی‌تواند مهم باشد./836/ت302/ش
ارسال نظرات