۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۴۳۳۲
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

شمار روحانیان مستقر در روستاهای کشور به سه هزار نفر افزایش می یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال شمار روحانیان مستقر در روستاهای کشور با 30 درصد افزایش به سه هزار نفر خواهد رسید.
حجت الاسلام نوري زاده - معاون سازمان تبليغات اسلامي

حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده، معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جدید، اظهار کرد: تبلیغ هر چه بیشتر دین و ساماندهی امور مبلغان و هیأت های مذهبی و تشکل های دینی مهم ترین اولویت های این نهاد در سال جاری به شمار می روند.

 

وی با بیان این که در سال 94 برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در تمامی حوزه ها از جمله خانواده، بانوان و جوانان رشد کمی و کیفی مناسبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان اگر چه از سال 84 تاکنون تعداد 130 هزار گفتمان دینی برای 12 میلیون دانش آموز برگزار شده اما در سال جاری سعی می شود شمار گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها 10 الی 15 درصد به نسبت سال گذشته افزایش یابد.

 

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان برای سال جدید، افزود: در این زمینه نیز ساماندهی بانوان فرهنگی و فرهیخته و پیگیری مطالبات بانوان در حوزه فرهنگی و سبک زندگی اولویت سازمان تبلیغات اسلامی بوده و امید می رود با تعامل و همت همه نهادها و ارگان های مرتبط با این سازمان این مهم محقق شود.

 

وی، تبلیغ بیش از پیش دین و ساماندهی امور مبلغان، هیأت های مذهبی و تشکل های دینی را از دیگر اولویت ها و برنامه های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید برشمرد و گفت: در این راستا امسال 50 هزار روحانی مبلغ در مناسبت های مختلف در سرتاسر کشور ساماندهی و اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام نوری زاده با یادآوری این که در سال گذشته در مجموع دو هزار روحانی مبلغ برای استقرار در روستاهای کشور ساماندهی شدند، اضافه کرد: بر اساس برنامه امسال شمار روحانیان مستقر در روستاهای کشور با افزایشی 33 درصدی به بیش از سه هزار روحانی مبلغ افزایش خواهد یافت.

 

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی برای سال جاری، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی عرصه تعامل اندیشه و افکار بوده و تأثیر زیادی بر سایر عرصه ها دارد.

 

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی نمی تواند مسؤولیت ها و مأموریت های سنگین و گسترده محول شده را انجام دهد، تصریح کرد: اجرای این موارد نیازمند همکاری و همراهی سایر نهادها بوده تا فعالیت های انجام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اثرگذاری لازم را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 94، وظیفه روحانیان را در راستای تحقق این شعار مهم ارزیابی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از همه مردم و مسؤولان انتظار دارند تا در زبان و عمل همدل و هماهنگ باشند و روحانیان نیز می بایست برای تحقق این مهم تلاش کنند.

 

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که در حال حاضر مهم ترین تهدید انقلاب و نظام اسلامی تفرقه است، خاطرنشان کرد: تأکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر اتحاد در همه بخش ها نیز با هدف جلوگیری از این تهدید است.

 

معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: البته مردم نیز می بایست مسؤولان و مدیران را در حوزه های مختلف چه در زبان و چه در عمل یاری کنند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات