۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۴۸۸
معاون پژوهش موسسه امام خمینی:

آل سعود به دنبال سرکوب مردم یمن و خاموش کردن انقلاب احتمالی در عربستان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آل سعود سالیانی آقایی و سروری خود را بر مردم یمن داشته‌اند؛ این‌ها از ارائه کوچکترین خدمتی به این مردم دریغ کرده‌اند و در خیال پوچ خود حکومت بر این مردم را همیشگی می‌انگاشتند.
سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تعریف از مردم یمن گفت: مردم یمن مردمی مستقل٬ عزیز و شجاع هستند که می‌خواهند استقلال خود را داشته باشند؛ یمن کشوری است که ده‌ها سال تحت نفوذ عربستان بوده است و در این سال‌ها منفعتی از این کشور نصیبش نشده است.
 
معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: این در حالی است که عربستان توقع داشته است بدون انجام خدمتی به این مردم مستضعف سالیان درازی آقایی و سروری خود را بر مردم یمن داشته باشد؛ اکنون علاوه بر قیام مردم یمن مردم عربستان نیز نسبت به رژیم ستم پیشه خود متعرضند.
 
حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: آل سعود به قصد سرکوب مردم یمن و خاموش کردن انقلاب احتمالی در عربستان به نیابت از استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل به صورتی کاملاً وحشیانه مردم یمن را بمباران می‌کند.
 
وی ابراز داشت: سازمان‌های بین المللی از ابتدایی‌ترین روزهای تأسیس خود بی خاصیت بوده‌اند؛ آنها نه در فلسطین و نه در بوسنی و نه در هیچ جای دیگر جهان از مظلومان دفاعی نداشته‌اند و تنها کارشان در سال‌های پس از تأسیس دفاع از ظالمان بوده است.
 
معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: عربستان با حکومت دیکتاتوری خود وقتی جو پلیسی را بر سر مردم استوار ساخته احساس قدرت می‌کند اما به محض اینکه نیروی کنترلی آن تضعیف شود و نیروی مردمی بر آن غلبه کند دیگر باید حکومت خود را از دست رفته بدانند.
 
حجت الاسلام سقای بی ریا خاطرنشان کرد: مسلمانان در کشورهای مختلف باید متحد باشند و به یکدیگر کمک دهند و به دولت‌هایشان امید واهی نداشته باشند؛ یمن نیز در این دوران بحرانی باید یکپارچگی خود را حفظ کند و دلسوزان اسلام باید در این وضعیت به مردم پایدار یمن کمک کنند.
 
وی گفت: انقلاب اسلامی عمق استراتژیک نفوذش گسترش پیدا کرده است؛ دشمنان جمهوری اسلامی می‌گویند که ایران تا باب المندب رسید؛ هر چند جمهوری اسلامی الهام بخش کشورهای محروم و مستضعف منطقه است لیکن هیچگاه نخواسته که هیچ کشوری را تحت سلطه و اطاعت خود در آورد./836/ت302/ش
ارسال نظرات