۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۵۴۵۶۷
رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان:

برخی‌ کشورهای خارجی مانع از انتخاب رییس جمهور آینده لبنان می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت شرعی با تأکید براینکه جانفشانی نیروهای مقاومت ضامن آرامش لبنان است، گفت: برخی‌ کشورهای خارجی مانع از انتخاب رییس جمهور آینده لبنان می‌شوند.
محمد يزبک، رييس هيأت شرعي حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد یزبک رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت که امروز در حسینیه بودای لبنان برگزار شد، با تأکید براینکه شهدای مقاومت در راه جهاد مقدس مقابله با تکفیری‌ها به شهادت می‌رسند، گفت: ما از راه شهدا که با پیروی از امام حسین (ع) به دفاع از حق پرداختند به هیچ وجه سرپیچی نمی‌کنیم.

 


وی افزود: لبنان به واسطه شهدای مقاومت از گزند تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در امان مانده است.

 

این عالم لبنانی امنیت و آرامش لبنان را مرهون مجاهدت‌ نیروهای‌ مقاومت اسلامی دانست و تصریح کرد که با وجود اینکه بسیاری از کشورهای منطقه شاهد خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه هستند لبنان در آرامش به سر می‌برد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین یزبک خاطرنشان کرد: دشمنان علیه وحدت لبنان و در راستای ایجاد فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای اقدام می‌کنند و مقاومت نیز برای مقابله با این فتنه ها به مبارزه با تکفیر و تروریسم می‌پردازد.

 

وی به انتقاد از برخی حامیان تندروها و افراط گرایان پرداخت و گفت: برخی به جای حمایت از ارتش لبنان در مقابل تکفیری‌ها، علیه این نهاد ملی توطئه چینی کرده و از دستگیری جنایتکاران تکفیری ناراحت می‌شوند.

 

این عضو ارشد حزب الله خواستار انتخاب رییس جمهوری کارآمد و منصف شد و افزود: لبنان به رییس جمهوری نیاز دارد که بی‌طرفانه و به دور از دخالت‌های خارجی تصمیم‌گیری کند. شخصیت‌های مقبولی برای تصدی این پست وجود دارد که برخی کشورهای خارجی مانع از انتخاب آن می‌شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین یزبک در پایان خواستار حل مسالمت آمیز بحران سوریه و یمن شد و اظهار داشت که خونریزی و کشتار امت اسلامی باید فورا پایان یابد؛ چرا که تنها رژیم صهیونیستی از وضعیت کنونی خشنود است./983/ب902/ک

ارسال نظرات