۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۴۶۹
حکیم:

بسیج مردمی سازمانی دولتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، بسیج مردمی را سازمانی رسمی و دولتی عنوان کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار اسامه النجیفی معاون رییس جمهور این کشور، بسیج مردمی را سازمانی رسمی خواند و گفت: نیروهای بسیج مردمی با سلاح دولتی در حال مبارزه با تروریست ها هستند و هیچ کدام از ویژگی گروه های مسلح بر این سازمان منطبق نمی شود.

 

وی همبستگی ملی برای مقابله با داعش را مهم توصیف کرد و افزود: حمایت از فداکاری هایی که نیروهای بسیج مردمی در دفاع از وطن به نمایش می گذارند، ضروری است. خون این نیروها با فرزندان عشایر تکریت و دیاله و سایر مناطق آزاد شده در هم آمیخته شده و این نمونه ای از ملی گرایی به شمار می آید.

 

حکیم همچنین بر لزوم انتخاب رییس برای ارگان های دولتی تأکید کرد و اداره این ارگان ها بر اساس سرپرستی را غیرقابل قبول دانست.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی گسترش ارتباط عراق با کشورهای همجوار بر اساس حفظ حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی کشور را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه خطر داعش تنها عراق را شامل نمی شود، عراقی ها به دفاع از خود نمی پردازد بلکه در حال دفاع از جهانیان هستند.

 

وی همچنین در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید محمد بحرالعلوم که در مسجد الزویه بغداد برگزار شد، حضور یافت.

 

این روحانی عراقی، درگذشت آیت الله بحرالعلوم را به مراجع تقلید، حوزه علمیه و دوستداران و خاندان این عالم فقید تسلیت گفت./980/ب901/د

ارسال نظرات