۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۵۴۸
معاون اجرایی ستاد تفسیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

بودجه ای به ستاد تفسیر حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی اختصاص نیافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی ستاد تفسیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: تفسیر قرآن باید از همان کودکی آموزش داده شود و از جمله اهداف این ستاد، بیان تفسیر به زبان کودکان است.
قرآن

حجت الاسلام اجاقی، معاون اجرایی ستاد تفسیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: ستاد تفسیر قرآن استان آذربایجان شرقی در سال 1392 آغاز به کار کرده است.

 


وی افزود: ستاد تفسیر قرآن مسؤولیت نظارت و سازماندهی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و ادارات را بر عهده دارد و در این راستا در سال 93 طبق آمار، 30 اداره دولتی و خصوصی اعم از بانک و گمرک تبریز و راه آهن تبریز و... با نظارت ستاد تفسیر قرآن، جلسات تفسیر برگزار کرده اند.

 


معاون اجرایی ستاد تفسیر قرآن ادامه داد: در این راستا در جهت تقدیر، ترغیب و ارج نهادن به اقدامات فرهنگی ادارات با اهدای تقدیر نامه ای از ادارات برگزار کننده جلسات تفسیر تقدیر به عمل آمد.

 


وی تصریح کرد: از میان 900 مسجد در سطح شهر تبریز حدود 600 مسجد فعال هستند که از این تعداد در 107 مسجد از مساجد شهر تبریز با مدیرت ائمه جماعت و هیأت امنای و با نظارت ستاد تفسیر قرآن جلسات قرآنی برگزاری شده است.

 


حجت الاسلام اجاقی اظهار داشت: از جمله فعالیت های ستاد، ساماندهی جلسات قرآنی بانوان بود که در این راستا به بانوان مبلغ قرآنی طی آزمون هایی مجوز تدریس قرآن اهدا شد.

 


وی با بیان این‌که تفسیر قرآن باید از کودکی آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: از جمله اهدافی که در ستاد اجرایی قرآن مد نظر است بیان تفسیر قرآن برای کودکان می باشد که چنین رویکردی در گرو آموزش مبلغان است.

 

حجت الاسلام اجاقی گفت: چنین امری نیازمند تخصیص بودجه است که تا به حال بودجه ای به ستاد تفسیر قرآن تخصیص نیافته است. طبق پی گیری های صورت گرفته از جانب ستاد تفسیر استان، قرار برتخصیص بودجه ای در سال جاری برای ستاد تفسیر قرآن می باشد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات