۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۶۶۵

برگزاری سیزدهمین آزمون قرآن و عترت در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در لرستان خبر داد.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واگذاری اجرای آزمون‌ها به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت است.

 

وی با بیان این که سیزدهمین دوره آزمون‌های سراسری قرآن و عترت اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان لرستان نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآن‌کریم در تمامی سنین می‌توانند شرکت کنند.

 

حجت الاسلام حنان با اشاره به این که این دوره از مسابقات قرآن کریم در 17 رشته برگزار می شود، اظهار داشت: هر نفر می‌تواند در دو رشته شامل یکی از رشته‌های حفظ و یکی از رشته‌های مفاهیم شرکت کند.

 

وی در ادامه افزود: حفظ جزء یک تا سی مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و تدبر یازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان داشت: در جهت سهولت برای شرکت کنندگان زیر 12 سال، آزمون حفظ در این رشته به‌صورت شفاهی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که برگزای سیزدهمین آزمون قرآن و عترت به‌عهده مؤسسات مردمی گذاشته شده است، عنوان داشت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در این آزمون مسؤولیت نظارت را برعهده دارند.

 

حجت الاسلام حنان تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، هدایت و حمایت از مؤسسات برگزار کننده دوره‌های آموزشی و آزمون‌ها را بر عهده دارد./9459/پ203/ب4

ارسال نظرات