۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۵۵۷۴۴
حجت الاسلام رنجبر:

سبقت گرفتن از دیگران برای دست‌یابی به خواسته‌های دنیوی زرنگی نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که انسان باید در این دنیا تنها تابع و مطیع خداوند باشد، گفت: زرنگی در دنیا این است که انسان در مسیر عمل به رهنمودهای الهی از دیگران سبقت بگیرد نه این که از دیگران سوء استفاده کند.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا رنجبر، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد، با بیان این که بهشت وجهنم ما از همین دنیا آغاز می شود و انسان در این دنیا می تواند بازتاب اعمال خود را مشاهده کند، گفت: عده ای در این دنیا فکر می کنند زرنگ هستند و می توانند حلال خداوند را حرام کرده و از این راه برای خود سرمایه ای کسب کنند که در شعر حافظ این کار نه تنها زرنگی و رندی نیست بلکه ویران کردن دنیا و آخرت خویش است.

 

وی با اشاره به این که برخلاف تصور ما بازتاب اعمال خود را تنها در آن دنیا مشاهده نمی کنیم، ادامه داد: ما نتیجه اعمال خود را در همین دنیا مشاهده می کنیم و بهشت و قیامت ما از همین دنیا آغاز می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عده ای ریاکار بوده و زمانی که بازار زهد و عرفان را پر رونق می بینند در لباس زاهدان و عارفان درآمده و ریا کاری در پیش می گیرند که این افراد برخلاف این که تصور می کنند کسی متوجه آنها نمی شود برعکس خداوند بساط ریاکاری و دو رویی آنها را برای خلق برملا می سازد.

 

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که وجود خداوند برای انسان مانند یک دریای بیکران است، اظهار کرد: در این دریای بیکاران تنها کسی می توانند ماهیگیری کند و به حقیقت وجود خداوند پی ببرد که مانند قلاب ماهی گیری در برابر خداوند گردن کج کند نه این که مانند درختان کاج در برابر خداوند سرکش و مغرور باشد.

 

وی با اشاره به این که ما باید در این دنیا تنها تابع و مطیع خداوند باشیم، ادامه داد: زرنگی در این دنیا نه تنها انسان را سعادتمند نمی کند بلکه موجب می شود وجود انسان مانند یک مرداب تیره و تار شده و وجود زلال انسان به وسیله زرنگی و رندی تیره شود به همین خاطر زرنگی در این دنیا این است که انسان در مسیر عمل به رهنمودهای الهی از دیگران سبقت بگیرد نه این که از دیگران سوء استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان باید برای فهم قرآن کریم به ائمه (ع) متوسل شود، تصریح کرد: فهم قرآن بدون توسل به ائمه ممکن نیست؛ زیرا ائمه در عمل همان قرآن ناطق هستند که به تمامی دستورات قرآن عمل کرده و قرآن را برای مسلمانان معنا می کنند.

 

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که عده ای توسل به ائمه(ع) را شرک دانسته و قرآن را به تنهایی برای فهم انسان کافی می داند، یادآور شد: اینها به این آیه قرآن توجه نکرده اند که می فرماید فهم قرآن بدون توسل به ائمه(ع) نمی تواند راه فهم و هدایت را به انسان نشان دهد./837/پ202/ف

ارسال نظرات