۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۵۵۷۵۲

برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در 20 نقطه استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: برگزاری برنامه معنوی اعتکاف حداقل در 20 نقطه استان با عنوان اعتکاف دانشجویی برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، صبح امروز در جلسه هم اندیشی برگزاری برنامه معنوی اعتکاف استان با اشاره به این که این برنامه از سنت های مبارک و نورانی اسلام است، اظهار داشت: پس از انقلاب سنت های بسیاری مانند برنامه معنوی اعتکاف احیا شد.

 

وی به نقش دانشگاه ها در احیای سنت حسنه اعتکاف اشاره و تصریح کرد: دانشگاه ها در حقیقت احیاگر این امر هستند؛ اجرای این برنامه در دانشگاه ها تأثیرات بسزایی در فضای دانشگاه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با اشاره به این که برگزاری برنامه معنوی اعتکاف حداقل در 20 نقطه استان با عنوان اعتکاف دانشجویی برگزار می شود، اظهار داشت: دانشگاه های برخوردار مسجد در این مکان و دیگر دانشگاه در مسجد آن شهر مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: دانشگاه شهید چمران، جندی شاپور، آزاد اسلامی اهواز و دانشگاه صنعت نفت آبادان از مراکز برگزاری برنامه معنوی اعتکاف است.

 

وی با بیان این که سال گذشته 3 هزار دانشجو در مراسم معنوی اعتکاف دانشگاه های خوزستان شرکت کردند، عنوان کرد: تا کنون بیش از 3 هزار و 500 دانشجو برای برنامه معنوی اعتکاف نام نویسی کردند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان تأکید کرد: حدود 10 درصد اعتکاف دانشجویی کشور در استان خوزستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: به اقتضای قشر دانشجو برنامه های گوناگونی همراه با برگزاری جلسات بصیرت افزایی نسبت به شرایط کنونی جهان و اسلام در سال جاری برای برنامه اعتکاف برنامه ریزی شده است.

 

وی در پایان گفت: برای نخستین بار در سه خوابگاه استان نماز لیله الرغائب برگزار خواهد شد./9453/پ203/ب4

ارسال نظرات