۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۶۳۰۸

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ شناسایی و کشف هفت موقوفه به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در قوچان، حذف فیزیکی اسناد از روند اداری در اداره اوقاف ناحیه 1 مشهد و موفقیت بیش از 3هزار و 700 قرآن آموز در دریافت گواهینامه حفظ قرآن، عناوین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تیم بازرسی سازمان اوقاف کشور با مسؤولیت حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امورمجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از اقدامات و فعالیت های ناحیه یک آگاهی یافتند.

 

این اقدامات بر اساس برنامه ابلاغی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ابتدای هر سال بررسی و ارزیابی می شود. فعالیت های صورت گرفته در بخش های فرهنگی، حقوقی، ثبتی، مالی و اجارات مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی ونماینده حراست سازمان اوقاف وامورخیریه در پایان از روند اسکن پرونده ها و اسناد وپلمپ بایگانی ناحیه یک که درحال انجام است بازدید کرد.

 

معاون اوقافی ،حقوقی و امورمجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از این اقدام  تقدیر کرد و  گفت: حذف فیزیکی پرونده ها و اسناد در اوقاف ناحیه1مشهد می تواند یک نمونه والگو برای اجرا در ادارات اوقاف کل کشورمی باشد.

 

 

3714 قرآن آموز موفق به دریافت گواهینامه حفظ قرآن کریم شدند
جعفر حسینی ، مسئول طرح تربیت حافظان قران کریم خراسان رضوی گفت: 3127 نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی در بخش ترتیبی  توانستند 70 درصد نمره آزمون را بدست بیاورند و موفق به کسب گواهینامه شدند.


حسینی افزود: در بخش ترتیبی این آزمون 5780 نفر شرکت کردند که در رشته حفظ جزء 30  با حضور 2516 نفر بیشترین شرکت کننده را داشتیم.


وی افزود: آزمون ترتیبی در رشته های حفظ جزء 30،حفظ اجزاء 30و 1، حفظ اجزاء30و 1و 2، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل برگزار شده است.


مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ادامه گفت: بیشترین قبولی به نسبت شرکت کنندگان در آزمون به قرآن آموزان شهرستان رشتخوار اختصاص دارد و شهرستان های گناباد و داورزن در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.


حسینی افزود: در بخش موضوعی نیز از بین 5355 قران آموز 587 موفق به کسب گواهینامه شدند.


وی افزود: بخش موضوعی در سه عنوان «150 موضوع»، «300موضوع» و «مسافران آسمان» برگزار شد.


حسینی با بیان اینکه در اسرع وقت گواهینامه ها در اختیار قرآن آموزان قرار می گیردگفت: تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا بتوانیم در سال 94 بهترین عملکرد را نسبت به سال های گذشته داشته باشیم و قدم کوچکی در راه احیاء و گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده های خراسانی برداریم.

 

شناسایی و کشف هفت موقوفه به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال در قوچان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان از کشف هفت موقوفه منفعتی به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال در سال 93 در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام حسین نیساری در خصوص وقف های شناسایی شده بیان داشت:با همکاری مردم و همت کارکنان اداره اوقاف شهرستان در سال گذشته این شناسایی صورت گرفت و در حال حاضراین موقوفات ثبت سامانه جامع اداره اوقاف شده تا بر اساس نیت واقفین مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات کشف شده یک میلیارد و سیصد میلیون ریال است، افزود: این موقوفات شامل یک مورد زمین مزروعی، دو مورد زمین مسکونی،یک مورد زمین کشاورزی و سه مورد آب و اراضی می باشد.

نیساری گفت: این موقوفات کشف شده در روستا های شفیع، میرزا رجب، کلوخی، بیگلر، رهورد، جوزان و خلکانلو واقع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان در خصوص نیت واقفان بیان کرد: وقف های کشف شده با نیت خیرات و مبرات ،تعمیر هزینه های مسجد روستای مورد وقف و تعزیه داری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بیشترین نیت واقفین در خصوص وقف های کشف شده به تعداد چهار مورد با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در ایام محرم و صفرثبت شده است./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات