۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۵۶۴۳۷
در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی؛

کاروان پیاده زائران عراقی حرم رضوی وارد خراسان شمالی شد

خبرگزاری رسا ـ کاروان 90 نفره زائران پیاده عراقی که در قالب طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» عازم حرم مطهر رضوی است، امروز وارد خراسان شمالی شد.
زائر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، کاروان 90 نفره زائران پیاده کشور عراق که در قالب طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» راهی مشهد مقدس و زیارت مرقد علی بن موسی الرضا(ع) هستند، عصر امروز از مسیر غربی وارد خراسان شمالی شدند.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار کرد: غالب اعضای این کاروان زائران پیاده افراد مسن و از اهالی شهرهای نجف، کربلا و بغداد هستند که حرکت خود به سمت حرم مطهر رضوی را اوایل فروردین ماه امسال با زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز کرده اند.

 

وی اضافه کرد: کاروان پیاده زائران عراقی امشب در روستای چمن بید واقع در غرب شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی اقامت کرده و روز پنج شنبه به شهر آشخانه، مرکز مانه و سملقان می رسند.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: کاروان مزبور روز پنج شنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و صرف نهار از آشخانه به سمت بجنورد، مرکز خراسان شمالی حرکت می کنند و غروب این روز در بجنورد از سوی مردم و مسؤولان استقبال خواهند شد.

 

وی افزود: کاروان زائران پیاده عراقی یک شب را در بجنورد اقامت کرده و روز جمعه پس از شرکت در نماز جمعه مرکز خراسان شمالی، حرکت خود را به سمت مشهد مقدس پی می گیرند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: پارسال نیز کاروانی 53 نفره از زائران عراقی به صورت پیاده در مسیر عزیمت به بارگاه ثامن الحجج (ع) مدتی را مهمان مردم استان خراسان شمالی شد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور مشهور به استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها، در مسیر اصلی تردد مسافران و زائران امام هشتم (ع) قرار دارد و هرساله کاروان های زیادی از زایران به صورت پیاده و سواره از این مسیر عبور می کنند.

 

از سال 92 تاکنون در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی هر سال حدود 10 هزار زائر حرم رضوی به صورت پیاده از استان خراسان شمالی عبور کرده و مورد استقبال و پذیرایی مردم این منطقه قرار گرفته اند.

 

این طرح از سال 92 با هدف خدمت رسانی به کاروان های پیاده زائران حرم مطهر رضوی، در 96 پایگاه در قالب امامزاده ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های شش استان سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان که در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس قرار دارند، برگزار می شود.

 

ساماندهی کاروان‌های پیاده، خدمات دهی مطلوب به زائران پیاده این کاروان ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اسکان، اطعام و ارائه محصولات فرهنگی به زائران پیاده، استفاده از ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرکه بین راهی به عنوان قطب های فرهنگی کشور، ایجاد انگیزه و استفاده از فرصت های معنوی، ایجاد فضایی برای رفع شبهات و پاسخگویی به سؤالات دینی و فرهنگی زائران و غیره از مهم ترین اهداف اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه به شمار می روند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده است./9314/ت303/ب5

 

ارسال نظرات