۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۵۶۸۷۶
شیخ نعیم قاسم:

سعودی‌ها فاز جدیدی از تجاوز به یمن را کلید زده‌اند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان پایان عملیات طوفان قاطعیت را اولین شکست آل سعود در یمن توصیف و تصریح کرد: سعودی‌ها فاز جدیدی را از تجاوز به یمن کلید زده اند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که شب گذشته از سوی این جنبش در بیروت برگزار شد، با اشاره به اینکه عملیات طوفان قاطعیت از سوی آل سعود بدعت گذاری بدی در منطقه بود، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها ابتدا مدعی حمایت از امنیت عربستان شدند حال اینکه از سوی یمن هیچ تهدیدی برای آنها وجود نداشت. آنها سپس مدعی حمایت از ملت یمن شدند که هیچ کجای دنیا با کشتار یک ملت از آن حمایت نمی‌کنند.

 

 

وی خواسته عربستان سعودی برای بازگردادن عبدربه منصور هادی که هیچ پشتوانه مردمی در یمن ندارد را غیرواقعی توصیف کرد و گفت: اعلام پایان عملیات طوفان قاطعیت اولین شکست عربستان سعودی در مقابله با مردم یمن است. آنچه که سعودی‌ها مرحله بازگشت امید نامیده اند  فاز جدیدی از تجاوز به این کشور است.

 

این عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: با وجود همه این ادعاها شاهد هستیم که ارتش یمن و جنبش انصارالله بیشتر مناطق کشور را از قبیل عدن به دست گرفته اند و هرچه این جنگ بیشتر به طول انجامد عربستان سعودی شکست‌های بیشتری را متحمل می‌شود.

 

 

شیخ نعیم قاسم راهکار سیاسی را تنها راه حل مناسب برای حل بحران یمن برشمرد و گفت: چه تفاوتی بین تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان با تجاوز آل سعود به ملت یمن وجود دارد؟ اسرائیل در حالی کشورهای عربی و جهان اسلام را با خطر مواجه می‌کند که هیچ یک از هواپیماها و تجهیزات عربستان برای مقابله با این رژیم به کار گرفته نمی‌شود.

 

 

وی با انتقاد از موضع برخی احزاب لبنانی در ربط دادن مسائل منطقه ای به موضوع‌های داخلی، ابراز داشت: نباید مسأله انتخاب رییس جمهور جدید لبنان را به روابط ایران و عربستان و همچنین مذاکرات هسته ای موکول کرد؛ همانطور که در مورد بحران سوریه و دلبستن به تکفیری‌ها شاهد آن بودیم، تغییری در موازنه قوا ایجاد نمی‌شود./983/ب902/ک

ارسال نظرات