۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۶۸۸۱
آیت االله شبستری:

مشکل اقتصاد با رفع تحریم‌ها حل نمی‌شود/ مسؤولان به اقتصاد درون‌زا توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور به جهت توجه نکردن به فرمایشات رهبری حل نشده است، گفت: توجه به تولید و فعالیت های اقتصادی و اقتصاد درون‌زا در کشور کم رنگ است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار نمایندگان کارگری استان که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر ترتیب یافت، اظهار داشت: آموزه های اسلامی و پیشوایان دینی توجه ویژه ای به مسأله کار و کارگر داشته‌اند، به طوری که کار در دین مقدس اسلام عبادت است، چنانکه تأمین معاش خانواده را مانند جهاد دانسته‌اند.

 


وی ادامه داد: در مقابل، بیکاری در دین اسلام بسیار مذمت شده است، چنانکه پیامبر اسلام(ص) در برخورد با جوانان بیکار می فرمودند؛ «انک سقطت عن عینی». از طوائفی که مورد لعن الهی است، کارفرمایانی هستند که حق اجیر را حبس کنند، باید دانست که خود پیشوایان به کار می پرداختند تا اسوه ای عملی دیگران باشند، چنانکه حضرت امیر(ع) چاه های بسیار و نخلستان های بسیاری را آباد و وقف فقیران می کردند.

 


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: امام محمد باقر(ع) در پرسش شخصی که اگر در این حال از دنیا رحل بندی جواب خدا را چه خواهی داد، فرمودند که در بهترین ساعات عمرم و در حال عبادت از دنیا خواهم رفت است.

 


دولت جلوی قاچاق کالاهای خارجی را بگیرد

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مسأله اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: از جمله آفاتی که متوجه اقتصاد کشور است، عدم توجه به مصنوعات داخلی و واردات بی رویه کالاهای خارجی است. محور اقتصاد مقاومتی تولید بیشتر است و عملکرد خوب کار و کارفرمایان و صنایع و ابعاد دیگری چون قناعت و عدم اسراف است.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتظار پشت میز نشینی از جانب تمام تحصیل کرده‌ها بی جاست، افزود: افزون بر این‌که اقتصاد مقاومتی با تولید بیشتر همراه است، لازم است به مسأله بیکاری نیز توجه شود، آمار بیکاری ناراحت کننده است.

 


امام جمعه تبریز تصریح کرد: بیکاری یک آفت است و لازم است در زمینه اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری دولت فعال تر عمل کند، مشکل بیکاری با یارانه ها حل نخواهد شد، اگرچه حل مسأله یارانه ها سبب خواهد شد تا تسهیلاتی جهت رفع مشکل اشتغال و اقتصاد و تولید فراهم شود.

 


وی با اشاره به این‌که فرهنگ بیمه کاملا نهادینه نشده است و شامل نیست، افزود: بیمه تامین اجتماعی و سلامت لازم و ضروری است، راجع پزشک خانواده و بیمه همگانی و سلامت بارها تأکید و تشویق کرده ایم، اسلام نه تنها موافق بیمه است، بلکه تأکید و تشویق بر برخورداری تمام مردم از بیمه می باشند.

 


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حتی اگر تحریم ها رفع شوند مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد، کسانی که در انتظار رفع تحریم ها هستند، گمان دارند که رفع تحریم ها فتح الفتوح است، رفع تحریم ها بی تاثیر نیست، اما مشکلات اقتصادی تنها با رفع تحریم ها برطرف نخواهد شد، راه حل مشکلات اقتصادی با هم دلی و همزبانی و با تولید و مدیریت جهادی است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط منطقه و نا امنی های موجود، افزود: امنیت موجود در سایه هم دلی و هم‌زبانی و وحدت و در سایه رهبری کشورمان است، کشورمان از شرایط خوب امنیتی برخوردار است، ولازم است قدر این امنیت دانسته شود.

 


آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که عمل به رهنمود های رهبری راه نجات است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور به جهت توجه نکردن به فرمایشات رهبری حل نشده است، توجه به تولید و فعالیت اقتصادی و اقتصاد درون زا ضعیف است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات