۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۱۷۲
یکی از مجاهدان یمنی:

جنگ عربستان علیه یمن مانع از تصویب قانون اساسی و تشکیل دولت شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مجاهدان یمنی با اشاره به اینکه انقلابیان، پیش نویس قانون اساسی را تهیه کرده بود، جنگ افروزی عربستان را عامل تصویب قانون اساسی و تشکیل دولت جدید عنوان کرد.
يمن تنها نمي ماند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید صادق الشرفی از مجاهدان یمنی در نشست بررسی آخرین تحولات یمن با امشب عنوان «چشم انداز انقلاب و موقعیت گروه انصارالله در تحولات آینده یمن» در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: یمن از کشورهای متمدن تاریخ جهان عرب به شمار می آید و شهروندان این کشور نیز از شجاعت و کرامت زیادی برخوردار هستند.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های مردم یمن حق طلبی است که می توان از ایمانشان به پیامبر(ص)، پذیرفتن ولایت امام علی(ع)، حضور در کنار حضرت محمد(ص) و امیرمومنان(ع) در جنگ های مختلف و شهادت چند یمنی در کنار اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان نمونه نام برد.

 

الشرفی از حق طلبی ملت یمن به عنوان یکی از عوامل حمله عربستان به این کشور یاد کرد و خاطر نشان ساخت: تشکیل رژیم صهیونیستی، نفوذ آمریکایی ها و تضعیف مسلمانان ریشه در تفکر آل سعود دارد.

 

این مجاهد یمنی با اشاره به وحدت و همبستگی ملت یمن در حمایت از انقلابیان تصریح کرد: مردم یمن با وجود اختلاف مذهبی به صورت یکپارچه از انقلابیان حمایت می کنند و این انقلاب را تنها متعلق به زیدی ها یا انصارالله نمی دانند بلکه می خواهند سرنوشت کشور را با دست های خود تعیین کرده و انقلاب را به ثمر برسانند.

 

وی از برخی حاکمان کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه نظیر عربستان و قطر دارای حکومتی جاهل و بی سواد هستند، این حکومت ها نمی خواهند ملت هایشان از آنچه در یمن رخ می دهد آگاه شوند چرا که این مساله را هوشیاری مردم و احتمال قیام می دانند.

 

ارسال سلاح و کمک مالی آل سعود به داعش در یمن

 

الشرفی به هراس شدید آل سعود از قیام ملت اشاره کرد و گفت: این حاکمان با حمله به یمن درصدد فرار به جلو بودند اما جنگ طلبی علیه یمن سبب تسریع در سرنگونیشان خواهد شد و خود را در پرتگاه یمن قرار دادند.

 

وی ادامه داد: آنان سلاح را از هواپیما میان نیروهای داعش می اندازند و حمایت شدید مالی از این گروه می کنند، اما این توطئه با حمایت قاطع ملت یمن بی نتیجه بوده و هم اکنون بسیاری از شهرها از لوث داعش پاکسازی شده و عناصر این گروه تنها در مناطق اندکی حضور دارند.

 

این مجاهد یمنی آینده یمن را روشن توصیف کرد و افزود: انقلابیان، شورای رهبری برای اداره یمن تشکیل داده و حتی پیش نویس قانون اساسی را نوشته اند اما این جنگ مانع از برگزاری همه پرسی برای این پیش نویس شد و اگر این جنگ رخ نمی داد هم اکنون دولت یمن تشکیل شده بود.

 

الشرفی از تجزیه یمن به عنوان اهرم فشار دشمنان یاد کرد و اظهار داشت که این توطئه با مذاکره میان شمال و جنوب یمن حل می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تشکیل مجلس انتقالی از سوی انقلابیان از مهمترین عوامل جنگ علیه یمن به شمار می آید، این مجلس می خواهد تحولات یمن را بدون حضور نیروهای وابسته به آل سعود پی برد./980/ب901/د

ارسال نظرات