۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۵۷۳۴۸
آیت الله سلیمانی:

شهدا رستگاران در مسیر آزمایش های الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شهدا را رستگاران در مسیر آزمایش های الهی عنوان کرد و تصریح کرد: شهدا توانستند عقل را به شهوت ترجیح دهند و به همین دلیل به این دلیل مقام آنان بالاتر از فرشتگان است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در مراسم رسمی شناسایی شهید گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی بابل که با حضور خانواده این شهید و حضور پرشور مردم بابل برگزار شد با بیان این که ما نیازمند شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند تا ببینند ما که وارثان خون های آنان چگونه پاسدار و حافظ راهی که آنان برای آن جان خود را فدا کرده اند، هستیم.

 

وی افزود: شهدا در قیامت مقامی دارند که انبیاء در برابرشان تعظیم، تجلیل و تکریم می کنند و بسیاری از افراد در بهشت به مقام والای آنان غبطه می خورند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان بلوچستان به سرمایه های موجودات آفریده شده در عالم پرداخت و گفت: فرشتگان موجوداتی تک سرمایه هستند و تنها سرمایه شان حضرت حق و عبادت خداوند متعال است.

 

 ادامه داد: حیوانات نیز مانند فرشتگان تک سرمایه هستند اما تفاوت آنها با فرشتگان این است که آنها تنها شهوت را می شناسند.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که انسان دارای دو سرمایه است، خاطرنشان کرد: انسان از هر دو سرمایه عقل و شهوت برخوردار است او ین دو ویژگی‌های متضاد سبب درگیری و مبارزه و به تعبیر پیامبر اکرم جهاد اکبر باشد.

 

وی افزود: انسان بر اساس تعقل و قدرت انتخاب گری خود می تواند حق یا شهوت را برگزیند و آزمایش های الهی برای این هدف انجام می شود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شهدا را رستگاران در مسیر آزمایش های الهی عنوان کرد و تصریح کرد: شهدا توانستند عقل را به شهوت ترجیح دهند و به همین دلیل به این دلیل مقام آنان بالاتر از فرشتگان است.

 

وی با بیان این که شهدا آنقدر به درجه اخلاص رسیده بودند که گمنامی را ترجیح می دادند، گفت: شهدا اعتقاد داشتند که اگر جسم و جانی را در راه خدا داده اند نشانه ای نمی خواهد و به همین دلیل مستجاب الدعوه بودن شهدای گمنام را در وصیت نامه هایشان جستجو کرد.

 

آیت الله سلیمانی صبر و استقامت خانواده های شهدا را مورد تقدیر قرار داد و اذعان کرد: شهدا در دامن پاک مادران و پدرانی پرورش یافته اند که درس ایستادگی و مقاومت را از صحنه عاشورا و کربلا آموختند و به همین دلیل باید صبر خانواده های شهدا به خصوص شهدای گمنام را مورد تجلیل و تقدیر قرار داد.

 

گفتنی است؛ شهید علی بخش غلامی متولد سال 1345 یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی بابل بود که پیکر ایشان سال 1388 در منطقه مجنون کشف گردید و 27 آبان ماه سال بعد در دانشگاه علوم پزشکی بابل با نام شهید گمنام به خاک سپرده شد. این شهید 20 ساله سال 62 مفقود الاثر اعلام شده بود و به صورت رسمی با حضور خانواده این شهید در دانشگاه علوم پزشکی بابل احراز هویت شد. /1313/پ202/ب1

ارسال نظرات