۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۵۶۸
مدیر کل اوقاف اردبیل:

اعتکاف فرصتی مناسب برای تفکر و انس با پروردگار متعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف اردبیل‏، اعتکاف را فرصتی مناسب برای عبادت، تفکر و انس با خداوند متعال دانست و گفت: معتکف در فضای روحانی مسجد فرصتی پیدا می‌کند تا به کاوش درباره روحیات خویش پرداخته و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

حجت الاسلام اکبر قیامی‏، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رجب و مراسم معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: ماه رجب دارای فضیلت خاصی است که یکی از مهمترین اعمال ماه رجب که فضیلت بسیاری دارد مراسم زیبا و معنوی اعتکاف است.

 

وی افزود: اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است، روزه که خود عبادتی بس ارزشمند و به میهمانی خدا رفتن است و حضور در خانه و سرای دوست که به خودی خود عبادت است.

 

حجت الاسلام قیامی‏ تصریح کرد: اعتکاف بهترین شیوه برای حفظ هویت دینی است که آمرزش گناهان، نزدیکی به خدا، تقویت اراده، انس با معنویات و دوری از غفلت از آثار برجسته آن بوده و فرصتی مناسب برای عبادت، تفکر و انس با خداوند متعال است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل‏ اظهار داشت: معتکفان در روزهای 13، 14 و 15 رجب با حضور در مسجد و با زبان روزه، عاشقانه و خالصانه به دور از هیاهوی زندگی مادی با خدای خود خلوت می‌کنند.

 

وی بیان داشت: معتکف در فضای روحانی و مقدس مسجد فرصتی مناسب پیدا می‌کند تا به کاوش درباره انگیزه‌ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.

 

حجت الاسلام قیامی‏ ادامه داد: در این ایام که با ولادت حضرت علی(ع) آغاز می‌شود‏، هزارن مومن در سراسر کشور در مراسم اعتکاف شرکت می کنند تا با جدا شدن از دغدغه های مادی و دنیوی با خداوند متعال خلوت کنند.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه به دنبال برنامه ای است که وقف اعتکاف را در بین مردم فرهنگ سازی کند تا عده ای از خیرین وقف های خود را در راستای اعتکاف انجام دهند تا در این راستا به معتکفین نیز کمک شود.

 

حجت الاسلام قیامی‏، افزود: در صورتی که وقف اعتکاف در جامعه ترویج شود قطعا شاهد هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم معنوی خواهیم بود.

 

وی به حضور گسترده جوانان در این مراسم معنوی‏، اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی از جمله سخنرانی اساتید و روحانیان در مراسم اعتکاف می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد چرا که حضور جوانان در این مراسم معنوی فرصتی مناسب برای آگاهسازی است./937/ت302/ح

ارسال نظرات