۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۷۶۷۸
معاون تهذیب حوزه آذربایجان غربی خبر داد؛

حضور 200 نفر از طلاب آذربایجان غربی در جمع معتکفان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: بیش از 200 نفر از طلاب استان همراه با اقشار مختلف مردم معتکف می شوند.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فراهم کردن زمینه حضور طلاب در مراسم معنوی اعتکاف، افزود: 200 نفر از طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی همراه با دیگر اقشار مردم معتکف می شوند.

 

وی برگزاری جلسات سخنرانی، مشاوره و ادعیه خوانی را از جمله برنامه های طلاب در روزهای اعتکاف اعلام کرد و گفت: ایام البیض فرصتی است تا طلاب ضمن بهره گیری از فضای معنوی اعتکاف، با حضور در جمع مردم به تبلیغ دین پرداخته و به شبهات دینی مردم پاسخ دهند.

 


حجت الاسلام ارشاد هدف از حضور طلاب در اعتکاف را رشد و ارتقای معنوی طلاب و حضور در بین معتکفان دانست و تاکید کرد: بدون شک معنویت اعتکاف در ارتقای شاخص های معنوی طلاب مؤثر خواهد بود و روح معنویت، انس با خدا و دوری از معاصی را در طلاب تقویت می کند.

 


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای بارگ
شت به اصل خود و دور شدن از امیال دنیوی و مهار نفس عماره است.

 


وی با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه «إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ» گفت: در این مناجات از خدا می خواهیم که به ما کمال انقطاع را عطاکند.

 


حجت الاسلام ارشاد اعتکاف را ایام انقطاع از دنیا و تعلقات آن دانست و اظهار داشت: در این ایام باید از دنیا دل بریده و با دعا و مناجات و راز و نیاز با پروردگار به تهذیب و خودسازی برسیم.

 


وی اضافه کرد: معتکفان در این سه روز با حضور در خانه خدا، روزه گرفتن و اظهار عبودیت و بندگی در حقیقت بازگشت به سوی خدا را تجربه کرده و قلب و روح خود را سیقل می بخشند.

 


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در واقع اعتکاف مقدمه ای برای هموار کردن مسیر معنویت است که طلاب و دیگر اقشار مردم با استفاده از این فرصت بهتر در مسیر حق قرار گرفته و خود را برای ورود به ماه شعبان و در نهایت ماه رمضان آماده کنند.

 


حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: اگر با خلوص نیت وارد این عرصه شویم مورد لطف و رحمت خداوند قرار می گیریم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: مشکلات امروزی جوانان ارتباط با غیر خدا و تمایل به نفس عماره و لذایذ زود گذر دنیوی است که در سه روز ویژه اعتکاف خطی بطلان بر مسایل دنیوی و ظاهری می کشد و به محبت حقیقی پروردگار پی می برد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات