۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۸۳۳
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

رییس جمهور از ظرفیت جنبش عدم تعهد برای مقابله تجاوز نظامی آل سعود به یمن استفاده نکرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حمله آل سعود به یمن را به منظور به دست آوردن تعداد زیادی از اهداف تنظیم شده دانست و گفت: با اینکه عربستان اهداف زیادی از حمله به یمن در سر می‌پروراند اما به هیچ یک از آن‌ها دست نیافت.
حجت الاسلام قاسم روانبخش
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره حمله آل سعود به یمن گفت: با توجه به ترکیب ملت یمن از شیعیان و برادران اهل سنت سلحشور و مجاهد پیش بینی می‌شود که عربستان در این تجاوز شکست سختی را تحمل کند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: با وجود بمباران شدید مناطق مختلف یمن، نه تنها مقاومت مردم یمن شکسته نشده بلکه تقویت نیز شده است؛ مقاومت یمن آل سعود را را خسته کرد و آبروی عربستان را در نقش خادم حرمین شرفین برد و سرسپردگی آل سعود به آمریکا و رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت.
حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: اولین هدف آل سعود خلع سلاح و از بین بردن انصار الله در یمن بود؛ اما انصار الله در این عرصه نه تنها تضعیف نشد بلکه در راستای تقویت خود توانست٬ موانع نیروهای انقلاب یعنی عناصر القاعده و داعش را از بین ببرد.
وی افزود: دومین هدف آل سعود در حمله به یمن این بود که عربستان سعی داشت٬ انسجام ملی یمن را از هم بپاشد تا کشوری ضعیف را به عنوان همسایه خود در منطقه داشته باشد؛ در این مسأله نیز با یاری خداوند متعال پیروزی از آن مسلمانان یمن بود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: سومین هدف آل سعود از بین بردن زیر ساخت‌های یمن و تحت فشار قرار دادن مردم آن است؛ در این راستا موجب قطعی برق٬ آب و امکانات ضروری زندگی مردم یمن شده‌اند تا بتوانند آنان را به شورش وادارند و باعث فروپاشی انصار الله شود.
حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: مردم یمن ضمن اینکه حمایت خود را از انصار الله بیشتر کردند از آل سعود و کشور عربستان به شدت متنفر شده‌اند و این نشان دهنده این مطلب است که عربستان نه تنها در سیاست‌های خود در رسیدن به اهدافش موفق نبوده بلکه نتیجه اعمالش در منطقه زیان‌های جبران نشدنی به آن وارد کرده است.
وی با انتقاد از دولت‌های منطقه که در ائتلاف شرکت یا سکوت پیشه کردند گفت: رییس جمهور ما هم با اینکه ریاست سازمان غیر متعهدها را بر عهده دارد از این ظرفیت استفاده نکرده است و تنها آقای عبداللهیان در وزارت خارجه فعالیت‌هایی را انجام داده است که آنچنان مثمر ثمر نبوده است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: رسانه‌ها٬ سایت‌ها و خبرگزاری‌ها باید جوی را در سطح بین الملل بر علیه جنایت‌های آل سعود راه‌اندازی کنند تا این ددمنشان را تحت فشار قرار داده و مردم مسلمان در تمام کشورهای اسلامی را به تظاهرات و راهپیمایی علیه این جنایتکاران بشورانند.
حجت الاسلام روانبخش پیشنهاد داد: وزارت خارجه در کشورهای دوست٬ باید زمینه همکاری را گسترده‌تر کند و با بهره‌گیری از قدرت ایران در بین کشورهای غیر متعهد نشست‌هایی برای استفاده از ظرفیت این سازمان فراهم آورند./836/ت302/ج
ارسال نظرات