۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۰۰۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

احیاء موقوفات بهترین راه کاهش فقر در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت بهترین یاور وقف در جامعه هستند، افزود: روحانیت باید با تبلیغ جایگاه و اثرگذاری وقف، این سنت حسنه الهی را از مظلومیت درآورد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش یاوران وقف در محمودآباد، وقف را یک ثروت ماندگار برای واقفان دانست و گفت: اگر فرهنگ وقف جا بیفتد، به نوعی کمک به حوزه‌ های علمیه و کمک به نیازمندان و مستمندان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: تبلیغات روحانیان فرصت مغتنمی است تا ارزش ها و سنت های حسنه از جمله سنت حسنه وقف که باعث حیات اقتصادی فعال و پویا در جامعه اسلامی می شود، مورد بررسی قرار گیرد و به مردم منتقل شود.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: وقف یکی از نیکوترین سنت های اسلامی است که در جهت برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد و ترغیب آحاد جامعه در مشارکت در این امر الهی توسعه ممالک اسلامی را در پی دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت بهترین یاور وقف در جامعه هستند، افزود: روحانیت باید با تبلیغ جایگاه و اثرگذاری وقف، این سنت حسنه الهی را از مظلومیت درآورد.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: حضور و همکاری روحانیت در چند سال گذشته بستری را برای احیاء و تقویت فرهنگ وقف در جامعه فراهم کرده است.

 

وی، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عمل اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: برای ترویج این سنت ماندگار لازم است در جامعه تبلیغ مستمر و دائمی از سوی مردم و بخصوص جامعه روحانیت صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به این که وقف با فطرت انسان سازگار است، بیان داشت: بشر از نظر فطری خواهان جاودانگی است و خواستار آن بوده که نام و مال او بماند اما چون از نظر فیزیکی ماندگارنیست می خواهد تا نام، یاد و مال او باقی بماند. 

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که سنت وقف بهترین مصداق جاودانگی انسان است، ادامه داد: وجود موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی که وجود دارد نشانگر آن بوده که از سالیان دور و سال های اخیر انسان های خیر و پاک نیت برای اهداف والا و ارزنده ای وقف انجام دادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف ریشه در مسائل فرهنگی داشته و برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه بر آن تاکید شده است، گفت: ترویج وقف امر والایی بوده که در فرهنگ نورانی اهل بیت معصومین بر آن تاکید فراوانی شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات