۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۵۸۱۸۷

انتقاد امام جمعه کازرون از تشریفات بیش از اندازه هیأت دولت در سفر به فارس

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه کازرون گفت: تشریفات و تبلیغات سفر رییس‌جمهوری و هیأت دولت به فارس بیش از سایر استان‌ها بود.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر از تبلیغات و تشریفات بیش‌ از اندازه سفر رییس‌جمهوری به فارس انتقاد کرد و گفت: به نظر رسید این تبلیغات و تشریفات نسبت به سایر استان‌ها بیش‌ از اندازه بود که چنین هزینه‌هایی در این برهه زمانی که دولت با مشکل مالی روبه‌رو است سازگار نیست.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و اعتکاف گفت: اعتکاف به معنای انزوا و گوشه‌گیری و بریده شدن از جامعه نیست بلکه یک کناره‌گیری و تاکتیکی محسوب می‌شود که در این سه روز به تفکر و عبادت می‌نشینند تا بتوانند با قوای هرچه تمام‌تر از گردنه‌های پر پیچ‌وخم عبور کنند.

 

امام جمعه کازرون با گرامی‌داشت روز جهانی کارگر به نقش ارزنده کارگر در استقلال و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: امروزه ستون اصلی تولید، کار و استقلال اقتصادی، کارگران زحمت‌کش هستند که باید دولت و مجلس به مشکلات معیشتی و امنیت شغلی این قشر توجه بیشتری کند.

 

حجت‌الاسلام خرسند بابیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور فقط با کار و اهمیت دادن به تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی حل می‌شود تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم به عرصه تولید کمک کنیم باید به مصرف کالاهای داخلی روی آوریم و کمتر به سراغ کالاهای خارجی برویم.

 

وی ادامه داد: با دیده تحقیر نگاه کردن به تولیدات داخلی سوغات رژیم گذشته بوده که نباید این روند ادامه یابد چرا که ضربه به تولید و اشتغال است.

 

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: با خرید کالاهای خارجی چند کارگر را بیکار و کارخانه‌های داخلی را رو به تعطیلی می کشانیم که این همان خواسته استکبار است.

 

حجت‌الاسلام خرسند 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله مطهری و روز معلم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید مطهری حق بزرگی در انقلاب اسلامی دارد و یکی از عالمان برجسته و ارادتمندان و شاگردان خاص‌ حضرت امام (ره) بود.

 

وی بابیان اینکه جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به آثار گران‌بهای شهید مطهری نیازمند است تصریح کرد: امام (ره) آثار آیت‌الله مطهری را بدون استثنا مفید و سازنده اعلام کردند که هیچ‌گاه کهنگی ندارد.

 

امام جمعه کازرون به جایگاه و منزلت و نقش ارزنده معلمان در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: معلمان سازندگان و هدایت گران و روشن‌کنندگان دل انسان‌ها هستند.

 

وی استاد مطهری را به حق نمونه یک معلم حقیقی توصیف کرد و افزود: معلم هم تعلیم می‌دهد و هم چگونه تفکر کردن را می‌آموزد بنابراین جایگاه این قشر با ارزش جامعه باید بیش از پیش ترفیع داده شود.

 

حجت‌الاسلام خرسند از دولت و مجلس خواست به مشکلات معیشتی معلمان که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند و منزلت معلمان را در جامعه حفظ کنند.

 

امام جمعه کازرون گفت: شغل معلم تربیتی و انسان‌سازی است بنابراین نباید مشکلات اقتصادی داشته باشند و به شغل دوم روی بیاورند و ذهنشان پر از دغدغه معیشتی باشد.

 

وی تصریح کرد: چرا به گونه‌ای باشد معلمی که انسان‌ساز است با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم کند و به فلان وزارتخانه و شرکت مانند نفت و گاز این همه امتیاز داده می‌شود.

 

امام جمعه کازرون از دولت و مسؤولان کشور خواست آموزش‌وپرورش را با دید یک وزارتخانه تولیدی ببینند نه به عنوان یک وزارتخانه مصرف‌کننده به آن نگاه کنند.

 

حجت الاسلام خرسند از سفر هیأت دولت و ریاست جمهوری به استان فارس تقدیر و اظهار امیدواری کرد مصوبات 92 طرح و پروژه‌ای که در این سفر منعقد شده در وقت مقرر اجرایی شود.

 

وی بیان داشت: با سفر وزرای راه و شهرسازی و نیرو به کازرون، مشکلات پیش روی این شهرستان ازجمله در حوزه‌های راه و شهرسازی، مسکن مهر، تونل محرم، راه‌های مواصلاتی، احداث سد نرگسی و احیای دریاچه پریشان به صورت کتبی ارائه شد که امیدواریم به وعده‌های داده‌شده در این راستا هرچه زودتر عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام خرسند در پایان به تحولات یمن و ادامه جنایات رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود صهیونیستی است و همان کارهایی را که اسرائیل در غزه انجام داده بود شاهزاده‌های آل سعود در یمن انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: دوران عمر خاندان آل سعود به پایان رسیده و حمله به یمن آغاز شکست و نابودی این خاندان پلید است./919/د102/ب4

ارسال نظرات