۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۸۴۰
استاندار قم:

فردو هر روز میزبان بازرسان اروپایی است/ مقاومت ملت ایران آمریکا را پای میز مذاکره کشاند

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با بیان این‌که امروز سایت فردو برای ما یک موضوع اجرایی و امنیتی بزرگ است، گفت: اخیراً هر روز ما از آمریکا و کشورهای اروپایی میزبان بازرسین سایت فردو هستیم که این موضوع یک کار امنیتی بالایی می‌طلبد.
حجت‌الاسلام صالحي منش استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش، استاندار قم، در همایش مشترک ولایت؛ همدلی و اقتدار که امروز صبح در محل فرماندهی ناجا استان قم که با حضور کارکنان ناجا و سپاه علی ابن ابی‌طالب برگزار شد بابیان این‌که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید برای رستگاری به ریسمان الهی چنگ بزنید، اظهار کرد: در این آیه مبارکه فرموده است «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیکمْ إِذْ کنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکنتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکم مِّنْهَا کذَلِک یبَینُ اللّهُ لَکمْ آیاتِهِ لَعَلَّکمْ تَهْتَدُونَ».

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به این‌که  در این آیه منظور از ریسمان الهی شجره طیبه ولایت است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در تفسیر این آیه فرمودند که منظور از ولایت، ولایت رسول‌الله(ص) و ولایت امام معصوم که ادامه این شجره طیبه همان ولایت‌فقیه است.

 

وی افزود: به خاطر تأمین امنیت در استان قم از سه شخصیت مجاهد تشکر ویژه دارم که این عزیزان عبارت‌اند از فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب و فرمانده نیروی انتظامی استان و جناب آقای موسوی مدیرکل اطلاعات استان قم که این سه بزرگوار محور امنیت و لنگری برای امنیت شهر اهل بیت(ع) هستند که هرکدام در جای خود نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.

 

استاندار قم با بیان این‌که امروز اگر پلیس برای اجرای نظم و امنیت در شهر حاکمیت دارد این حاکمیت را باواسطه ولایت فقیه بدست آورده است، گفت: این موضوعی است که امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید در نظر داشت که تمام حاکمیت‌های متکی بر ظلم با شکست مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: در این آیه مبارکه نیز فرموده است که اگر یک قومی بخواهند پیروز شوند باید به این ریسمان الهی چنگ بزنند.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به این‌که اگر در سخنان امام و مقام معظم رهبری با دقت تدبر شود هر دو بزرگوار بر دو نکته وحدت و مردم توجه خاصی دارند، عنوان کرد: اگر امروز مردم حتی یک‌لحظه وابستگی خود و احساس مسئولیت خود را نسبت به‌نظام از دست بدهند در حقیقت نظام اسلامی قدرت خود را از دست‌داده است.

 

وی افزود: امروز مردم ما در تأمین امنیت خدمات زیادی را به پلیس ارائه می‌کنند که تشکر کردن از آنان لازم و واجب است و مدیران خود را باید به این مهم ملزم کنند.

 

استاندار قم با بیان این‌که امروز سایت فردو برای ما یک موضوع اجرایی و امنیتی بزرگ است، گفت: اخیراً هر روز ما از آمریکا و کشورهای اروپایی میزبان بازرسین سایت فردو هستیم که این موضوع یک کار امنیتی بالایی می‌طلبد؛ البته امروز به پشتوانه پلیس و مردم این موضوع تبدیل به یک فرایند معمولی و آسان شده است.

 

وی ادامه داد: این امنیت بزرگ نشان از نتایج گفتمان وحدت مقام معظم رهبری که منجر به حل مسائلی در قوای امنیتی ارتش، نیروی انتظامی و سپاه شده است.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با اشاره به این‌که این‌یک نعمت بزرگی است که ولی ‌فقیه توانست با یک فکر و اندیشه این وحدت را در نیروهای امنیتی و دفاعی و سایر اقشار ما به وجود بیاورد،  عنوان کرد: امروز اگر ایران استکبار جهانی را به‌پای میز مذاکره کشانده است به پشتوانه همین فریضه وحدت و رکن مردم است.

 

وی افزود: این نتایج تلاش قوایی دفاعی ما همچون ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و وزارت  دفاع است که آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره کشانده است.

 

استاندار قم بابیان این‌که آمریکا امروز ادعای کشورگشایی و استعمار جهانی دارد، گفت: امروز از ضعف استکبار جهانی است که با ایران به‌پای میز مذاکره آمده‌ است.

 

استاندار قم بابیان این‌که سایت فردو و نطنز و آب‌سنگین نطنز و اراک با تمام توان دارد به فعالیت خود ادامه می‌دهد، ابراز کرد: همه ما عاشق قران و قانون هستیم و این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: امروز آمریکا نیازمند به مذاکره با ایران است تا بتواند مسائلی همچون یمن و سوریه و عراق را حل کند تا امروز جنگ نیابتی است و امروز این نتیجه تلاش سربازان امام زمان است که به نتیجه نشسته و آمریکا را به‌پای میز مذاکره آورده است./921/پ202/ج

ارسال نظرات