۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۸۸۴۷

115 تقدیر در کارنامه سال 93 بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، اکنون نه تنها به عنوان یکی از سرمایه ها و مراکز علمی و پژوهشی خراسان، بلکه به عنوان یکی از موسسات علمی ایران محسوب می شود که هرساله توفیقات درخور توجه ای را در کارنامه خود به ثبت می رساند.
بنيادپژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، از ابتدای تاسیس بنیاد پژوهش های اسلامی تاکنون، یعنی در 30 سال گذشته، 95 عنوان از آثار بنیاد در جشنواره‌ ها و محافل علمی و پژوهشی کشور حائز بالغ بر 115 مقام برتر، برگزیده و شایسته تقدیر شده است که از آن جمله می توان به کسب جایزه جهانی کتاب سال، 8 عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی، 6 عنوان کتاب برگزیده حوزه علمیه قم و ده ها عنوان کتاب سال ولایت، کتاب سال دانشجویی، کتاب برتر قرآنی، کتاب سال استان خراسان رضوی، جایزه کتاب فصل و کتاب سال کودک اشاره کرد.

 

آثار این بنیاد در سال گذشته 10 جایزه را در جشنواره های مختلف کتاب از آن خود کرده است که از جمله این آثار می توان به آثاری همچون «النص الخالد»، برگزیده هشتمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، «پرتوی از مکتب عاشورا» قابل تقدیر در یازدهمین جشنواره انتخاب کتاب استان خراسان رضوی و همچنین کتاب های «حسین بن موسی الکاظم(ع)»، «دعاهای امام رضا(ع)»، «قدمگاه های امام رضا(ع) در نیشابور، دهسرخ و مشهد» و «ولایة العهد للامام الرضا(ع)» به عنوان آثار برگزیده هفتمین جشنواره کتاب سال رضوی، اشاره کرد.

 

بخشی از توفیقات این مرکز به نشست های تخصصی و همایش های علمی تخصصی باز می گردد. بر این اساس، در سال 1393، 36 نشست علمی تخصصی همچون «اقتصاد مقاومتی از نظریه تا عمل»، «وقف، کارکردهای وقف با نگاهی ویژه به امور فرهنگی و اقتصادی»، «بررسی حضور امام هشتم(ع) در نمازهای عیدین در زمان ولایتعهدی»، «نظام بانکی و سیاست های اقتصاد مقاومتی» و ... در این مجموعه برگزار شده است.

 

همچنین در طول 30 سال فعالیت این بنیاد، 6 کنگره و سمینار و بیش از 100 همایش و نشست علمی و تخصصی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اجرا شده است.

 

گفتنی است، طی سال گذشته، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی موفق به چاپ 222 عنوان اثر در تیراژی بالغ بر  نیم میلیون نسخه در موضوعات مختلف شده است./1308/د102/ب4

ارسال نظرات