۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۸۸۷۷
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

تا زمانی که نگاه مسؤولان به خارج از کشور باشد رشد نخواهیم کرد/ نباید تمام مشکلات را به تحریم ها گره زد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که تا زمانی که نگاه مسؤولان به خارج از کشور باشد به رشد و تعالی دست نخواهیم یافت، گفت: تا زمانی که تصور و احساس شود که دیگران از خارج کشور می توانند به اقتصاد و پیشرفت جامعه و کشور رونق بدهند، به یقین به فکر نخواهیم افتاد که در داخل باید چه اقداماتی انجام شود.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که در کشورهای ظرفیت های عظیم و فراوانی وجود دارد که اگر به آن ها توجه شود در مسیر اقتصاد مقاومتی با سرعت پبیشتری حرکت خواهیم کرد.


وی افزود: تا زمانی که نگاه کشور و مسؤولان به خارج از کشور باشد و از کالاهای خارجی استفاده شود، به یقین کشور به رشد لازم نخواهد رسید؛ تأکیدی که رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده ادارات و وزارتخانه برای استفاده از تولید داخلی داشتند که برخی نیز لبیک گفتند قدم بسیار مبارکی است.


امام جمعه قم با بیان این که اگر تولید کننده داخلی بداند کالایش در داخل کشور خریده و جلوی واردات گرفته می شود، به ادامه کار خود امیدوار می شود، اظهار داشت: استفاده از کالای داخلی سبب نفع رساندن به تولید کننده داخل کشور می شود و زمینه را برای به وجود آمدن گفتمان بالابردن کیفیت را در بین تولید کنندگان داخلی را فراهم می کند.


وی ادامه داد: متأسفانه امروزه نگاه جامعه به تولید داخلی نیست، از همین رو تولید کنندگان داخلی اجناس خود را با برند خارجی به فروش می رسانند؛ ادامه این کار و داشتن چنین روحیه ای بسیار خطرناک است و جلوی رشد و پیشرفت کشور را می گیرد.


نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر روند استفاده از کالاهای خارجی ادامه پیدا کند مقابله جامعه در برابر اقدامات دشمن تحت تأثیر قرار می گیرد، ابراز داشت: اگر به توصیه های رهبر معظم انقلاب در عرصه تولیدات داخلی و نگاه به درون توجه شود، کشور در زمان و شرایط مناسب می تواند به اهداف بلند مورد نظر رهبری انقلاب دست پیدا کند.


وی با انتقاد از نگاه اعتمادی برخی مسؤولان به خارج از کشور عنوان کرد: متأسفانه چنین نگاهی همچنان وجود دارد، تأکیداتی که از ناحیه رهبر معظم انقلاب مطرح می شود به این دلیل است که نگاه جامعه به ویژه مسؤولان تغییر پیدا کند.


آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تا زمانی که تصور و احساس شود که دیگران از خارج کشور می توانند به اقتصاد و پیشرفت جامعه و کشور رونق بدهند، به یقین به فکر نخواهیم افتاد که در داخل باید چه اقداماتی انجام شود تا بتواند در رشد و تعالی کشور تأثیر گذار باشد.


وی با بیان این که پیشرفت کشور در زمینه انرژی هسته ای و بسیاری از زمینه های دیگر در سال های اخیر به دلیل توجه نداشتن و عدم اعتماد به خارج از کشور بوده است، گفت: تحریم های ظالمانه ای که دشمنان بر علیه ملت ایران اعمال کردند، سبب شد تا مسؤولان با تکیه بر ظرفیت ها، استعداد ها و امکانات داخلی موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنند.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: تا زمانی که نگاه جامعه به درون کشور معطوف نباشد همواره در زمینه های گوناگون مشکل خواهیم داشت؛ دشمنان در صدد هستند که پول و امکانات از کشور گرفته و اجناس خود را به جامعه وارد کنند تا نیروی کار ایرانی و ظرفیت کارخانجات درونی هیچ گاه به کار نیفتد.


وی با بیان این که بسیاری از کشورهای اطراف به وابستگی به غرب دچار هستند، اظهار داشت: این کشورها نفت و پول نفت را در اخیار غرب قرار داده و در عوض ماشین و امکانات غربی و آمریکایی وارد می کنند که با این کاه هیچ گاه نمی توانند در عرصه تولید و تکیه بر ظرفیت های درونی خود پیشرفت کنند و به استقلال نخواهند رسید.


امام جمعه قم ادامه داد: این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که کلید حل مشکلات در لوزان و ژنو نبوده بلکه در داخل کشور قرار دارد به این دلیل است که اگر روزی تحریم ها برداشته شود تمام مشکلات حل نمی شود؛ بنابراین نباید تمام مشکلات کشور را به تحریم ها گره زد./1323/ت301/ج

ارسال نظرات