۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۹۱۰

استقبال وبلاگ‌نویسان سراسر کشور از جشنواره قرآنی آیات

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی از استقبال وبلاگ‌نویسان سراسر کشور از سومین دوره این جشنواره در تبریز خبر داد.
مسابقه وبلاگ‌نويسي

پیروزمنش، مسؤول دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح روند اعلام فراخوان و نام‌نویسی وبلاگ‌نویسان برای شرکت در این جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه در مدت کوتاهی که از اعلام فراخوان جشنواره گذشته است، استقبال مطلوبی از سوی علاقه‌مندان را شاهد بوده ایم.


وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 200 وبلاگ برای شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی از طریق سایت
www.quranblogging.ir نام‌نویسی کرده اند، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت پذیرش آثار 15 خرداد ماه سال جاری و تجلیل از برگزیدگان همزمان با ماه مبارک رمضان است.


مسؤول دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی با اشاره به این‌که تنوع موضوعات پیشنهادی برای وبلاگ‌نویسان در این دوره از جشنواره موجب استقبال مطلوب فعالان فضای سایبری شده است، افزود: با توجه به موضوعات تخصصی پیشنهادی؛ پیش‌بینی می شود وبلاگ‌نویسان حوزوی و دانشگاهی بیشتری در این جشنواره شرکت کنند.


پیروزمنش تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و اطلاع رسانی فعالیت‌های بلاگرهای قرآنی را از جمله اهداف جشنواره عنوان کرد و گفت: ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهت‌دهی به آنها و همچنین تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب از دیگر اهداف جشنواره است.


وی با اشاره به این‌که تمامی وبلاگ‌های متنی، فتووبلاگ،  پادکست و ویدئو کست (ودکست) که در موضوعات و محورهای قرآنی جشنواره به روز می شوند می توانند در سومین دوره جشنواره قرآنی آیات شرکت کنند، گفت: جهت رعایت عدالت در انتخاب آثار برتر و پوشش کلیه وبلاگ هایی که در زمینه قرآن فعالیت می کنند بخش های اصلی جشنواره در این دوره به سه بخش وبلاگ‌های متنی، وبلاگ های هنری و بخش ویژه خواهد بود.


مسؤول دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی با اشاره به این‌که متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره دینی به دنبال افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت هستند، افزود: داوری جشنواره سه مرحله‌ای خواهد بود که مرحله نخست داوری انتخاب آثار، مرحله بعدی داوری میانی و در انتها داوری نهایی خواهد بود که با نظر هیأت داوران جشنواره از شش وبلاگ برگزیده تجلیل خواهد شد.


وی ادامه داد: نفرات اول در بخش(تبلیغی - علمی، پژوهشی -آموزش - اطلاع‌رسانی - وبلاگ‌های هنری  و ویژه) 14 میلیون ریال، نفرات دوم 12 میلیون ریال، نفرات سوم 10 میلیون ریال و همچنین نفرات چهارم تا ششم به ترتیب هفت، پنج و سه میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.


گفتنی است، سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود./854/ت303/ب4

ارسال نظرات