۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۵۸۹۳۳
شیخ نعیم قاسم:

جنگ حزب الله با گروه‌های تکفیری در القلمون حتمی است/ آل سعود تفاوتی با داعش ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید براینکه جنگ این حزب با گروه‌‌های تکفیری در منطقه مرزی القلمون حتمی است، جنایتگری آل سعود در یمن را مشابه اقدامات داعش دانست.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی سیاسی که امروز در منطقه برج البراجنه برگزار شد، با اشاره به اینکه لبنان در اولویت های کشورهای بزرگ دنیا جایی ندارد، گفت: هیچ کشوری در وضعیت کنونی برای بحران لبنان اهمیتی قائل نیست و سایر کشورها اولویت‌های دیگری را مد نظر دارند. به همین دلیل سیاستمداران لبنانی باید به دور از اقدامات نامعقول مانند عدم پیگری فعالیت‌های پارلمان در راستای حل مشکلات تلاش کنند و اجازه ندهند عمر بحران بیش از این به طول انجامد.

 


وی افزود: تعطیل قانون گذاری از سوی برخی نمایندگان پارلمان لبنان نه تنها موجب انتخاب رییس جمهور نمی‌شود بلکه گره تصدی این پست حساس را کور تر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام نعیم قاسم، خواسته حزب الله لبنان را انتخاب رییس جمهوری کارآمد برشمرد و گفت: حزب الله خواستار رییس جمهور مقتدر و جریان 14 مارس به دنبال تعطیل پارلمان لبنان است.

 

این عضو ارشد حزب الله طرف مقابل را مسؤول ادامه بحران در لبنان دانست و اظهار داشت که هیچ راه گریزی از نبرد با گروه‌های تکفیری در حومه القلمون وجود ندارد. این نبرد که بر لبنان سایه افکنده است بار دیگر نشان خواهد داد که تکفیری‌ها قادر نیستند خواسته های خود را عملی کنند.
 

 


وی در ادامه به شرایط بغرنج یمن و ادامه تجاوز آل سعود به این کشور اشاره و تصریح کرد: این تجاوز همه معیارهای انسانی و قانونی را زیر پا گذاشته است. در حالی کشورهای منطقه و دنیا در برابر آن سکوت اختیار کرده اند که این تجاوز به سرحد جنایت و وحشی‌گری رسیده است.

 

 

عربستان حافظ منافع اسرائیل است

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد  از موضع سازمان ملل دربرابر اقدامات آل سعود، خاطرنشان کرد: چه تفاوتی بین داعش و آل سعود وجود دارد. نیروهای داعش در حالی به کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازند که جنگنده های سعودی نیز همین کار را در یمن انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام نعیم قاسم تصریح کرد: عربستان سعودی حافظ منافع اسرائیل است؛ اختلاف افکنی بین امت اسلامی و کشورهای عربی از مهم‌ترین خواسته های رژیم صهیونیستی است که آل سعود به نحو احسن آن را عملی کرده است.

 

وی  راه حل بحران یمن را سیاسی دانست و افزود: همانگونه که بارها تأکید کرده ایم تجاوزگری هیچ فایده ای ندارد و در روزهای آینده شاهد خواهیم بود که تبعات این تجاوز به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌رسد.

 

دستاوردهای مهم مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در درعا و قنیطره

 

این عضو ارشد حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه تحولات اخیر سوریه اهمیت زیادی ندارد، ابراز داشت: اگرچه گروه‌های تروریستی مناطقی مانند ادلب و جسر الشغور را به اشغال خود در آورند اما مقاومت اسلامی و ارتش سوریه نیز توانست در مثلث درعا، دمشق و قنیطره پیروزی های مهمی کسب کند و بخش بسیاری از این مناطق را آزاد کند.

 

حجت الاسلام نعیم قاسم: در حال حاضر غربی‌ها نمی‌خواهند بحران سوریه به صورت مسالمت آمیز حل شود و با ایجاد مشکلات جدید در صدد هستند تا بحران را برای چند سال دیگر ادامه دهند./983/ب901/ک

ارسال نظرات