۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۵۹۰۸۸
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

امروز برخی با شعار حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم دست به بدترین جنایت‌ها می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: دنیای امروز شاهد هستیم که در مباحث نظری و عملی عده ای با افراط و تفریط عمل می کنند و گاهی با شعار حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم دست به بدترین جنایت‌ها می زنند که نمونه صادق آن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی نسبت به مردم بی گناه و مظلوم فلسطین است.
حجت الاسلام و المسلمين علي اکبر رشاد رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، صبح چهارشنبه شانزدهم اردیبهشت در مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران گفت: خصومت، یکی از بدترین رذیلت‌هایی است که می تواند انسان را به مرز نابودی بکشاند و اگر روح فردی دچار این رذیله شد بسیار سخت است که بتواند از آن رهایی پیدا کند.



وی افزود: در بحث مقابله با رذیلت‌ها دو راهکار بنیادین وجود دارد که یکی از آنها عملی دفعی است و دیگری عمل رفعی، که در دین اسلام همیشه راهکار اول سفارش می شود، زیرا پیشگری از وقوع یک خطا یا رذیلت بسیار بهتر از درمان آن است و فردی که مرتکب گناه می شود باید توبه کند و چشم امید به بخشش پروردگار داشته باشد.



حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اثرات منفی خصومت چه در زندگی دینوی و چه در زندگی اخروی، خاطرنشان کرد: خصومت آثار منفی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می توان به، اضطراب و تشویق و از بین رفتن آرامش، ایجاد کینه در فرد و اطرافیان، آشکار شدن عیوب نهفته در انسان، تنزل روحی، از بین رفتن جایگاه اجتماعی و حتی بر باد دادن ثواب اعمال نیک فرد، اشاره کرد.



استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن، گفت: خداوند در قرآن می فرماید، «ای محمد، چون تو جلوه‌های رحمانی و مهربانی داشتی، دنیا را فتح کردی»، بر اساس روایات متعددی نیز عداه ای می گفتند، به دلیل اعجاز اخلاقی و رفتاری حضرت محمد(ص) شیفته وی شدند و به این دلیل به دین اسلام ایمان آوردند.



وی با اشاره به مساله افراط و تفریط، گفت: در دنیای امروز شاهد هستیم که در مباحث نظری و عملی عده ای با افراط و تفریط عمل می کنند و گاهی با شعار حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم دست به بدترین جنایت‌ها می زنند که نمونه صادق آن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی نسبت به مردم بی گناه و مظلوم فلسطین است.



رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان سخنان خود با بیان این‌که، حضرت علی(ع) بعد از رحلت پیامبر دست به خصومت نزد، تصریح کرد: حضرت علی(ع) تنها به خاطر منافع اسلام و این‌که می دانست اگر با خلفای بعد از پیامبر وارد جنگ شود اسلام از بین می رود، سکوت کرد و این در حالی بود که آن حضرت در بسیاری از جنگ‌ها شجاعت و رشادت خود را به رخ دشمنان اسلام کشانده بود./9598/پ202/ب4

ارسال نظرات