۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۹۱۳۳
استاد گروه معارف دانشگاه‌های ارومیه:

تهاجم فرهنگی اهرم استکبار برای مقابله با قدرت سیاسی ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد گروه معارف دانشگاه‌های ارومیه گفت: یکی از عوامل اصلی تلاش دشمن برای ورود فرهنگ های بیگانه به کشور و تغییر نگرش‌ها، ترس و وحشت آنها از پیشرفت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.
تهاجم فرهنگي

مهناز قدرتی، استاد گروه معارف دانشگاه‌های ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ارومیه، با اشاره به فاصله گرفتن جوانان از هویت اسلامی اظهار کرد: مسؤولان موظفند از مناسبت‌های طول سال زیادی نهایت استفاده را کرده وفرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را در جامعه و نهادینه کنند.

 

وی با بیان این که مسؤولان فرهنگی در بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی جوانان بی تقصیر نیستند، ادامه داد: نمی توان جوانان را مقصر خواند، باید از خودم بپرسیم  که به عنوان یک مسؤول فرهنگی برای این جوان‌ها چکار کردم؟

 

قدرتی اضافه کرد: بر اساس آموزه های دین اسلام اگر انسان بخواهد در کسی تاثیر بگذارد اول باید خود را بشناسد، که خود شناسی انسان را به خدا می‌رساند؛ « من عرف نفسه عرف ربه»، باید ببینیم که خودمان چه طور شخصیتی هستیم آیا انسان درستی هستیم یا فقط داریم به دیگران اشاره می‌کنیم؟

 

استاد گروه معارف دانشگاه ارومیه افزود: تک تک اعضای جامعه هر یک در جایگاه خود به عنوان مادر، پدر، مدیر، رییس، دبیر و ... آیا نقش خود را به درستی انجام می‌دهند؟ اینکه یک درختی بخواهد میوه خوبی بدهد، خود درخت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد همه شرایط مناسب باید فراهم شود تا آن درخت بتواند ثمره و حاصل خوبی داشته باشد، جوانان جامعه مانند میوه درختانی هستند که اگر ما خاک آن را آماده کرده، بذر را در آن کاشته، علف‌های هرز آن را چیده، به موقع آبیاریش کرده‌و از آفتاب به اندازه کافی استفاده کرده باشند بلاخره یک میوه خوب خواهند داد.

 

قدرتی نوع رفتار جوانان را نتیجه تربیت همه اعضای جامعه و بزرگان و مسؤولان دانست و گفت: در بحث جوان‌ها اول باید به خودمان نگاه کنیم که این جوان‌ها محصول و نتیجه تربیت ما، نتیجه نگاه ما به زندگی مادی و اخروی است، وقتی همه هم و غم ما خواسته‌های مادی و زندگی این دنیایی است، نباید انتظار برداشت محصول بهتری داشت.

 

وی ادامه داد: البته نه اینکه نگاه به زندگی مادی بد باشد که خداوند می‌فرماید؛ کل دنیا را برای تو و تو را برای خودم آفریدم، به شرط اینکه از آن چه که به خاطر تو خلق کرده‌ام به نحو احسن استفاده کنی.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر من نوعی کارم درست باشد، رفتارم درست باش، اوضاع اینگونه نمی‌شود، نمیشه جوان‌ها را مقصر اصلی و به عنوان یک متهم دانست، هر چند که باید جوابگوی برخی از رفتارها، پوشش‌ها، ضعف‌ها و عملکردهای خود باشند، اما در راس باید من باشم که من مسئول چه رفتاری کردم؟ کجای کارم اشتباه بود؟ کجا نگاه و برخوردم با جوانم غلط بود؟ آیا آینده نگری درستی داشتم؟ وضعیت کنونی جامعه را ندیده و متناسب با آن عمل نکردم؟

 

تهاجم فرهنگی اهرم استکبار برای مقابله با قدرت سیاسی ایران است

 

قدرتی، علت اصلی تلاش دشمن برای هجوم فرهنگ‌های غلط و بیگانه به کشور را ترس از موقعیت سیاسی ایران در جهان دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی تلاش دشمن برای ورود فرهنگ های بیگانه به کشور و تغییر نگرش‌ها، ترس و وحشت آنها از پیشرفت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در جهان است.

 

وی ادامه داد: ما الان وضعیت سیاسی حساسی داریم، به لطف و عنایات خداوند، عنایات امام زمان(عج)، تلاش مردم و مقام معظم رهبری در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت در منطقه هستیم و بلکه تبدیل هم شده‌ایم، بنابراین نگرانی‌های کشورهای غربی و مخالفان ما در خاورمیانه یکی از علت‌هایی است که سبب شده تا بخواهند قدرت ما را تضعیف کنند که در این راستا به بحث فرهنگی و گرفتن انرژی و سرمایه مفید جوان‌ها روی آورده اند.

 

استاد گروه معارف دانشگاه‌های ارومیه تصریح کرد: باید تلاش ها در زمینه حفظ سرمایه‌های جوان کشور بیشتر شود و این مهم میسر نمی‌شود مگر این که مسؤولان و بزرگان اصلاح رفتار و رویه را از خود شروع کنند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات