۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۹۲۲۸
مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین:

شعار امسال نمایشگاه کتاب ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، با اشاره به انتخاب به جای شعار امسال نمایشگاه تاکید کرد: شعار نمایشگاه امسال موجب می‌شود ایران هراسی که در برخی از کشورها وجود دارد به ایران‌دوستی تبدیل شود.
مهدي احمدي، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اولین روز از نمایشگاه به نام «روز قزوین» نامگذاری شده است که به همین مناسبت یک نشست رسانه‌ای در رواق شرقی شبستان مصلی برگزار شد.

 

مهدی احمدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ابتدای این نشست رسانه­ای گفت:‌ شعار زیبای نمایشگاه کتاب امسال با عنوان «خواندن، گفتگو با جهان»، بسیار تاثیرگذار است و به خوبی و درستی انتخاب شده است. این شعار باعث می‌شود که سدها و حریم‌های بلندی که در دنیای تمدنی امروز روبروی هم قرار گرفتند، از بین برود.

 

وی افزود: محتوای این شعار به نوعی در کلام ادبا،‌ بزرگان و متأخرین ما هم وجود داشته است و به ما می‌گوید با آگاهی و بصیرت با دنیای پیرامون خود صحبت کنید چون بدون بصیرت، انسان­ها در هاله‌ای از ظلمت قرار می‌گیرند.

 

احمدی در خصوص برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نمایشگاه کتاب امسال توضیح داد: تلاش می‌کنیم در این دوره از نمایشگاه، برروی محتوای شعار امسال و دلیل انتخاب آن تمرکز داشته باشیم، علاوه برآن برنامه‌هایی را برای معرفی مفاخر، فرهیختگان و فرزانگان این دیار کهن اختصاص خواهیم داد. معرفی صنعت چاپ و نشر استان قزوین و معرفی مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در طول نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درباره دهمین دوره نمایشگاه کتاب استانی قزوین که درسال 93 برگزار شد گفت: در دهمین دوره نمایشگاه کتاب استانی قزوین، 45 روز قبل از نمایشگاه، همکاران من مشغول به نظرسنجی میدانی در سطح استان شدند تا کتاب‌های متناسب با نیاز مردم در نمایشگاه ارائه شود. قرار است این نیاز سنجی‌ها مبنای اصلی دوره یازدهم نمایشگاه که امسال برگزار می‌شود قرار بگیرد. پس از این نیاز سنجی‌ها قرار است گفتگویی با ناشران استان داشته باشیم تا براساس مجموعه این تعاملات، وارد فازعملیاتی و اجرایی شویم و نمایشگاه کتابی متناسب با نیازهای مردم برگزار کنیم.

 

 بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی رحمة الله علیه با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات