۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۹۲۷۱
حجت الاسلام جوادی:

تاوان دلبستن به دشمنان دین بسیار سخت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این با بهانه جویی نمی شود از زیر بار تکالیف الهی شانه خالی کرد، گفت: وابسته شدن و دلبستن به نامحرمان و دشمنان دین اسلام و لگدمال کردن خون شهدا نتیجه خوبی ندارد و چنین افرادی تاوان خواهند داد.
حجت الاسلام عليرضا جوادي،رييس مرکز آموزش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا جوادی رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری چهارشنبه شب در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون قم با بیان این که اگر انسان در راه خدا کم کاری کند باید تاوانش را بدهد، اظهار داشت: این امر بیشتر در واجبات بروز پیدا می کند.
 
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در پرداخت خمس و دیگر بدهی هایی که به پروردگار داریم اگر واقعا کسی توانایی داشته باشد اما نپردازد، به شکل دیگری و در جای دیگر این پول از دستش خارج می شود؛ اگر از آشنایی که نیازمند به کمک شما است دستگیری نکنید، خودتان ضرر خواهید کرد.
 
وی با تأکید بر این که با بهانه جویی نمی شود از زیر بار تکالیف الهی شانه خالی کرد، گفت: عبیدالله بن حر جعفی نسبت به دعوت امام حسین(ع) بهانه آورد و هر آنچه برایش بهانه تراشی کرده بود را از دست داد و در آخر جهنمی شد؛ عمر سعد و ابن زیاد همه با وعده و وعیدهایی یزید داده بود، سیدالشهدا(ع) را کشتند اما هیچ کدام به اهداف و آرزوهایشان نرسیدند و بعد از عاشورا زندگی نکبت باری داشتند.
 
کسانی که خون شهدا را زیر پا می‌گذارند تاوان سختی خواهند پرداخت
رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: وابسته شدن و دلبستن به نامحرمان و دشمنان دین اسلام و لگدمال کردن خون شهدا نتیجه خوبی ندارد؛ چنین افرادی تاوان خواهند داد و کسی از این کارها خیر نمی بیند.
 
حجت الاسلام جوادی با اشاره به داستان هایی که درباره زنان برگزیده عالم در قرآن آمده است، گفت: زنان به نام تاریخ خیلی چیزها را برای ما اثبات کردند؛ خداوند در قرآن هم از زنان خوب و هم از زنان بد سخن به میان می آورد تا حجت را برهمه تمام کند.
 
در بدترین شرایط محیطی نیز می‌توانیم از مقربان درگاه خداوند شویم
وی افزود: خداوند با بیان داستان همسر فرعون نشان داد که می شود زن چنین فردی بود و به جایی رسید که در تاریخ و قرآن از آن یاد شود بنابراین ما نمی توانیم توجیه کنیم که شرایط زمانه اجازه رشد معنوی به ما نداده است.
 
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر قرآن به ما گوشزد می کند که می شود انسان همسر پیامبرانی همچون لوط و نوح(ع) باشد اما وارد جهنم شود؛ اهل سنت و شیعه به اتفاق می گویند که شأن نزول سوره تحریم در مورد دو همسر پیامبر(ص) است که دختران خلیفه اول و دوم بودند.
 
رییس مرکز آموزش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضرت فاطمه(س) را الگویی مناسب برای همه بشریت دانست و گفت: شما نمی توانید در طول تاریخ شیعه کسی را پیدا کنید که به شیوه و سیره دختر پیامبر(ص) تمسک کرده باشد و نتواند راه را پیدا کند؛ این آسان ترین و ساده ترین راه برای رسیدن به حقانیت است.
 
حضرت زینب شکست ظاهری کربلا را به پیروزی تبدیل کرد
حجت الاسلام جوادی با اشاره به عظمت جایگاه حضرت زینب(س) گفت: این که می شنویم در کربلا خون بر شمشیر پیروز شد، کار این بانوی بزرگ بود؛ ظاهر کربلا شکست بدی بود اما آن کسی که شکست را تبدیل به یک پیروزی بی نظیر کرد حضرت زینب(س) بود؛ اگر نقش ایشان را از حادثه کربلا جدا کنید باقی مانده آن یک شکست بسیار فجیع خواهد بود.
 
وی افزود: حضرت زینب(س) بدون ذره ای ترس در مقابل یزید خون خوار و سفاک ایستاد، کسی که هیچ گونه غیرت و ابایی برای انجام جنایت ندارد؛ مقتدرانه ایستاد و یزید را به لجن کشید؛ این شاهکار زینب کبری(س) بود، غافله ای که با آن تحقیرها و وضعیت بد به شام وارد شدند با عزت و سربلندی از شام خارج شدند.
 
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: اگر نام و راه امام حسین(ع) تا صبح قیامت زنده است به خاطر وجود حضرت زینب(س) است؛ جدا کردن این چهره از حماسه کربلا یعنی ذات کربلا را از آن جدا کردن.
 
حجت الاسلام جوادی با اشاره به مصیبت ها و سختی هایی که حضرت زینب(س) و کاروان اسرای کربلا متحمل شدند، گفت: غم و غصه شدید در چهره انسان اثر می گذارد به همین دلیل است که عبدالله بن جعفر پس از گذشت شش ماه، همسر خود حضرت زینب(س) را نشناخت./928/پ202/ی
ارسال نظرات