۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۹۳۹۶
حاشیه های مراسم معارفه استاندار جدید مرکزی؛

از عدم حضور آیت الله دری نجف آبادی تا انتقاد نمایندگان مجلس از معرفی فردی همسو با فتنه

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی در حالی امروز برگزار شد که آیت الله دری نجف آبادی در این مراسم حاضر نشد.
محمود زماني قمي استاندار استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با گذشت بیش از سه ماه از انتصاب محمدحسین مقیمی استاندار وقت استان مرکزی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و طرح گزینه‌های مختلف برای تصدی این کرسی در استان مرکزی، دولت روز گذشته را به عنوان روز معرفی استاندار مرکزی اعلام کرده بود.

 

در این راستا گمانه‌زنی‌ها و شایعات متعددی از انتخاب یکی از گزینه‌ها از سوی وزارت کشور به هیئت دولت واکنش برخی را بر انگیخته تا در نهایت روز گذشته جمعی از روحانیون، طلاب، دانشجویان، اساتید، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، ایثارگران و دیگر مردم ولایت‌مدار استان مرکزی با تجمع در مقابل درب استانداری مرکزی نسبت به این انتخاب واکنش با سر دادن شعار «ما فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «اجازه جولان به فتنه‌گر نمی‌دهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... خواهان انتخاب گزینه‌ای اصلح به عنوان استاندار مرکزی شدند.

 

ساعتی بعد از این تجمع عظیم محمود زمانی قمی به عنوان استاندار استان مرکزی انتخاب شد، زمانی‌قمی پیش از این و در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مسؤولیت امور استان‌های ستادهای محمدرضا عارف را بر ‌عهده ‏داشت و وی همچنین از اعضای هیئت رئیسه بنیاد باران است که پیش از این نیز در سوم مهر 1379 به‌ مدت سه سال و هشت ماه و دو روز در دولت اصلاحات استاندار استان ایلام بود.‏

 

انتصاب محمود زمانی قمی به عنوان استاندار مرکزی نارضایتی های گسترده ای در استان مرکزی را به همراه داشت تا جایی که امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار جدید استان مرکزی مسؤولان ارشد غایب به خوبی به چشم دیده می شد.

 

این مراسم در حالی برگزار شد که آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک سردار صدیقی فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی و اکثر نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکردند.

 

 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و محلات علت عدم حضور خود را شرکت در کلاس درس اعلام کرد و گفت: به دلیل این که در جلسه تودیع و معارفه نبودم نظری هم در مورد این انتخاب ندارم.

 

در این راستا محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال این جا است که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، این چه نوع همدلی و همزبانی است که دولت حاضر نیست با مردم همدل باشد.

 

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هیأت دولت با این انتخاب خود ثابت کرد که وابستگی آنان به گروه‌ها و احزاب است.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ملاک برای انتصابات و انتخابات اعتدال و شایسته‌‌سالاری افراد نیست.

 

آصفری  گفت: مردم استان‌های دیگر فردی را که در فتنه نقش داشته و مواضع او در خصوص فتنه کاملا روشن است، برای استانداری نمی‌پذیرند.

 

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این انتخاب از سوی وزارت کشور در آینده ای نزدیک مشکلاتی را برای استان مرکزی ایجاد خواهد کرد.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با این انتخاب هیچ اقدامی در راستای توسعه استان مرکزی صورت نخواهد گرفت.

 

 

شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نگاه استاندار مرکزی باید در راستای تامین منافع استان باشد.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد اما باید این اختلاف‌ها موجب رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور شود.

 

میرگلوبیات با بیان این که فضای سیاسی استان مرکزی فضایی باز است اظهار داشت:‌ خوشبختانه هم اکنون همه گروه‌های سیاسی به راحتی می‌توانند نظر خود را ابراز کنند.

 

 

 عباس صلاحی، نماینده مردم آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی بازگشت مازاد در آمد را یکی از مطالبات به حق مردم استان مرکزی عنوان کرد و گفت: استاندار جدید استان مرکزی باید با همت مضاعف اقدام کند و در حوزه خدمت به مردم شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.

 

نماینده مردم آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: استاندار مرکزی باید با برنامه ریزی از تمام ظرفیت های موجود به منظور دست یابی به توسعه استان استفاده کند.

 

صلاحی اظهار داشت: تودیع و معارفه در ایران بر خلاف کشورهای غربی به معنای انتقال قدرت نیست بلکه تقدیم پرچم خدمتگذاری از فردی به فرد دیگر است.

 

نماینده مردم آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار جدید استان مرکزی باید از همه نیروهای متخصص، متعهد، کارآمد و با دانش در راستای پیشبرد اهداف نظام استفاده کند.

 

 

محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان مرکزی گفت: استاندار جدید باید در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان گام بردارد.

 

وی افزود: بی‌گمان راهنمایی‌ها و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مسیر راهگشا و پشتیبان خوبی برای استاندار جدید خواهد بود.

 

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: استاندار جدید استان مرکزی موظف است از همه ظرفیت‌های استان بهره بگیرد تا مشکلات مردم روز به روز کمتر شود.

 

مقیمی گفت: از استاندار جدید این استان نیز انتظار داریم تا با استفاده از نیروهای کارشناس فهیم و قوی موجود در استان مرکزی، برنامه‌های خود را برای پیشبرد اهداف استان و برنامه های دولت برای استان مرکزی را با جدیت دنبال کرده و به نتیجه برساند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: روز گذشته و در جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور به استاندار مرکزی تاکید کردند که بیانات و نظرات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی را توجه کرده و با هماهنگی امور را به پیش ببرند.

 

مقیمی بیان داشت:مردم از دولت انتظار دارند کشور همواره در مسیر توسعه گام بردارد، عقب‌ماندگی‌ها جبران، نارسایی‌ها برطرف و امور کشور در چهارچوب سیاست‌های مصوب و سند چشم‌انداز به پیش برود.

 

 در حالی که در مراسم های تودیع و معارفه عرف این است که تقدیر توسط  مسؤول رده بالاتر انجام گیرد اما لوح تقدیر مقیمی، استاندار سابق را حسن بیگی سرپرست پیشین استانداری مرکزی به وی اهدا کرد. /842/پ201/ج

ارسال نظرات