۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۹۴۷۲
استاد حوزه علمیه بابل:

تعهد به ارزش ها باید در میان دانش آموزان نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که تعهد به ارزش ها باید در شاگردان نهادینه شود، گفت: اگر جهت علم در مسیر واقعی و حق پرستی باشد موجب تربیت شاگردی متواضع در مقابل مقدسات می شود و اگر سمت و سوی آن غلط باشد، شاگرد را متکبر و مغرور به بار می آورد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در نشست جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش بندپی شرقی به جایگاه معلم اشاره و خاطرنشان کرد:  معلم همه توان خود را برای انتقال دانایی‌ها و آگاهی‌های خود را به شاگردان صرف و او را در مسیر رشد و کمال یاری می کند.

 

وی ادامه داد: بر اساس روایات معلمی که نیکی را به شاگردان خود بیاموزد، همه جنبندگان زمین، ماهیان دریا وهمه موجودات دارای روح در هوا، همه اهل آسمان و زمین برایش طلب آمرزش می‌کنند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش بندپی شرقی با بیان ویژگی های یک معلم واقعی خاطرنشان کرد: معلم واقعی کسی است که هدف عالی او آموزش علم  در کنار پرورش عقل باشد و با جدیت و پشتکار به معلمی عشق بورزد.

 

وی زنده کردن قوه ابتکار، خلاقیت و نو آوری را در شاگرد از ویژگی های یک معلم موفق دانست و افزود:  نظام آموزشی باید قوه تجزیه و تحلیل را در شاگرد بپروراند زیرا ذهن انسان مانند معده است که با هضم غذا در معده، انرژی تولید می شود.

 

حجت الاسلام پور رمضان ضمن تاکید بر این که معلم نمونه باید بتواند قدرت فهم شاگرد را به کار گیرد، اذعان کرد: یکی از خصوصیات برجسته معلم نمونه تعهد پروری است زیرا علم و تخصص باید تعهد آور شود و انسان را متواضع و فروتن به بار آورد.

 

وی ادامه داد: علم باید جان زنده و فرد را باقی و پاینده کند و خطر امروز علم، جدای از اخلاق و تعهد است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که تعهد به ارزش ها باید در شاگردان نهادینه شود، تصریح کرد: اگر جهت علم در مسیر واقعی و حق پرستی باشد موجب تربیت شاگردی متواضع در مقابل مقدسات می شود و اگر سمت و سوی آن غلط باشد، شاگرد را متکبر و مغرور به بار می آورد.

 

وی اذعان کرد: یکی از اصول مهم یادگیری اصل پرسش‌گری است  زیرا سریع ترین، کوتاه ترین، پرثمرترین، سیراب کننده ترین راه برای انتقال ارزش ها پل پرسش و پاسخ است.

 

حجت الاسلام پوررمضان ضمن اشاره با این نکته که پرسش دروازه دانش است، گفت: معلم نمونه و نخبه باید مجال پرسش را برای شاگردان فراهم کند و پاسخ شاگردان را به شکل کافی و شافی بیان کند.

 

وی افزود: معلم نمونه و واقعی کسی است که پرورش روحیه پرسش‌گری را داشته باشد نه آنکه از سؤوالات دانش آموزان بترسد.

 

استاد حوزه علمیه بابل، نظم رفتاری و عملی معلم را موجب تربیت شاگردانی منظم بیان و خاطرنشان کرد: معلم با حضور به موقع و منظم الگوی نظم برای دانش آموزان قلمداد می گردد و دیر آمدن و زود رفتن معلم در کلاس هیچ توجیحی عقلی، شرعی و عرفی ندارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات