۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۵۸۶
آیت الله علم الهدی:

زاویه با مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای قابل قبول نیست/ مردم تبریک به وزیر خارجه سعودی را نمی پذیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی را تکلیفی برای دولت و ملت دانست و گفت: مردم ما در تمام نماز جمعه ها «مرگ بر آل سعود» می گویند و نمی پذیرند که متولی سیاست خارجی کشور به وزیر امور خارجه عربستان تبریک بگوید.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: آن چه آمریکایی ها در جریان مذاکرات هسته ای نشان دادند و در فکت شیتی که پس از بیانیه لوزان منتشر شد، آن را تثبیت کردند، این است که فقط به دنبال یک چیز هستند و آن نابودی تأسیسات هسته ای ایران، باقی ماندن تحریم ها و بردگی دولت و ملت ما برای استکبار جهانی است.

 

لزوم عبرت گیری از رفتار سیاسی آمریکا

 

وی با اشاره به این که باید از رفتار سیاسی آمریکا عبرت گرفت، اظهار کرد: تجربه مذاکرات در یک سال و چند ماه گذشته غیر از این را ثابت نمی کند که این آمریکا همان آمریکایی است که امام بزرگوار ما فرمودند شیطان بزرگ است؛ همان آمریکایی است که در قرارداد کمپ دیوید، مصر قهرمان و استکبار ستیز را به مصری که ابزار آمریکا باشد تبدیل کرد، همان آمریکایی است که قذافی ضد غرب را به عروسک خیمه شب بازی استکبار تبدیل کرد.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در همین انقلاب، دو ترفند شیطانی آمریکا را افزون بر سایر ترفندهای دیگرش سراغ داریم، اولا در جریان تسخیر لانه جاسوسی به دست جوانان ما که به بیان امام بزرگوار، انقلاب دوم بود، آمریکا در نشست الجزایر (که در زمان مسؤولیت سیاستمدارانی بود که امروز به عنوان فتنه گر شناخته شده اند)، با خدعه ای شیطانی گروگان هایش را به بهای مفت از دست ما خارج کرد و بازگشت اموال ما را به دادگاه لاهه سپرد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به تجربه دیگری از خدعه گری آمریکا در قبال انقلاب اسلامی افزود: در ابتدای دستیابی ما به فناوری هسته ای که در جهان جلوه کرد، در نشست سعد آباد سیاستمداران ما را فریب دادند و تأسیسات هسته ای ما را پلمب کردند که اگر نقش آفرینی قهرمانانه رهبر معظم انقلاب نبود و فرمان پایان پلمب را نمی دادند، این پیشرفت فناوری هسته ای در کشور را نداشتیم.

 

وی فریب کار بودن آمریکا را دلیل نگرانی نسبت به مذاکرات هسته ای عنوان کرد و گفت: یک سال و نیم است که عزیزان ما که مورد اعتماد ما و رهبر معظم انقلاب هستند، تک و تنها و در میان عده ای گرگ در برابر آمریکای جنایت کار مذاکره می کنند و عربده آمریکا هر روز بیشتر می شود؛ حال ما نگران و دلواپس نباشیم؟.

 

نگران زاویه داشتن مواضع مسؤولان با مواضع رهبری هستیم

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب از ابتدا به مذاکره با آمریکا خوش بین نبودند، اظهار کرد: مردم دولتی را انتخاب کرده اند که رییس آن گفت بدون حل مشکل هسته ای نمی توانیم مدیریت اقتصادی داشته باشیم؛ رهبری هم مانع نشدند اما گفتند که خوش بین نیستند و در حال حاضر نیز فقط یک راه حل داریم و آن این است که عزیزان مورد اعتماد ما به اندازه یک خردل از مواضع رهبری زاویه پیدا نکنند.

 

آیت الله علم الهدی با ابراز نگرانی از بیانات مسؤولان وزارت امور خارجه تصریح کرد: آن چه ما را نگران می کند این است که در اظهارات عزیزان خودمان زاویه با مواضع رهبر معظم انقلاب را می بینیم؛ رهبری می فرمایند: «باید در همان روز توافق تمام تحریم ها لغو شود»، اما آقایان گفتند: «در روز اجرای توافق تحریم ها برداشته می شود» و معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه خبر ویژه چند شب گذشته گفت «در روز توافق آمریکا اعلام می کند که تحریم ها را لغو خواهد کرد»، در حالی که ما از ابتدای عمر انقلاب چند صد مورد نقض پیمان از آمریکا دیده ایم.

 

وی با اشاره به این که اقتدار امروز نظام ناشی از حرکت در مسیر مواضع رهبری است، افزود: این حرف های مسؤولان با همان فکت شیتی که آمریکا در روز بعد از بیانیه لوزان منتشر کرد، یکی است و اگر چیزی را امضا کنند که با مواضع رهبری زاویه داشت، ریشه همه چیز ما کنده است و یک سر موی اعضای این ملت راضی نیست.

 

امام جمعه مشهد ضمن تأکید مجدد بر نگرانی از سرنوشت مذاکرات هسته ای، اظهار کرد: ما نگران و دلواپس هستیم، هرچه می خواهید به دلواپسان دشنام دهید، ما ترسو و بزدل نیستیم، ترسو شما هستید که از تجهیزات نظامی آمریکا می ترسید، از قدرت مقوایی استکبار وحشت دارید و از گزینه های روی میز آمریکا هراس دارید؛ ما از این ها نگران نیستیم، ما نگران ما به ازای خون صد ها هزار شهیدمان در طی این 36 سال و آرمان های پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، امام(ره) و رهبری هستیم.

 

مردم تبریک به وزیر خارجه سعودی را نمی پذیرند

 

آیت الله علم الهدی سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی را تکلیفی برای دولت و ملت دانست و گفت: از روز اعلام شعار سال زمان زیادی نگذشته است و مردم ما در تمام نماز جمعه ها «مرگ بر آل سعود» می گویند و نمی پذیرند که متولی سیاست خارجی کشور به وزیر امور خارجه عربستان تبریک بگوید.

 

وی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: شعار سال حکم رهبری بوده و صرفا یک توصیه نیست؛ شما مردمی دارید که 700 هزار معتکف که عمدتا جوان هستند دارند، بنابراین با وجود همه خوبی ها و اخلاص و تعبدتان توجه کنید که فضای موجود در بلاد کفر شما را نگیرد و همزبانی با مردم را از یاد نبرید.

 

اعتکاف، مانور دین مداری در برابر دوستان و دشمنان بود

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، اظهار کرد: اعتکاف 700 هزار نفری در مساجد کشور که اکثریت آن را برادران و خواهران جوان تشکیل دادند، مخصوصا اعتکاف ارزشمند در مراکز علمی و آکادمیک، مانوری از جریان حاکمیت دین مداری در برابر دوستان و دشمنان بود.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این مانور دشمنان را ناامید می کند چرا که می فهمند برکشوری که 700 هزار انسان عمدتا جوان آن دل داده حق و عاشق خدا هستند و از همه چیز بریده و جبهه به ساحت کبریایی حق می سایند، نمی توان مسلط شد و آن را ابزار استکبار جهانی قرار داد.

 

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما در عرصه مدیریت کشور، هم در مدیریت برنامه ریزی در مجلس، هم در مدیریت اجرایی در دولت و هم در پاکسازی جامعه در قوه قضائیه به این نکته توجه دارند که متولی برنامه ریزی و اجرا برای ملتی هستند که نمودار آن 700 هزار دل داده خدا است و این بزرگ ترین مانوری است که دوستان بدانند مقدس ترین مسؤولان سیاسی دنیا هستند.

 

مدیران نظام اسلامی، مقدس ترین مدیران جهان هستند

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در صف رؤسای جمهور کره زمین، وزرای کشور ها و نمایندگان پارلمان های دنیا، رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس ما آسمانی ترین، خدایی ترین و قدسی ترین مدیران هستند چرا که جامعه ای این چنین دل داده حق را مدیریت می کنند، از این رو خوشنود شده و سعی کنند در مدیریت شان دقیقا این خصوصیت را برای خود حفظ کنند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در دنیایی که دنیای کفر، شرک، فتنه و مسابقه قدرت بین جانیان و آدم کُش ها است، به برکت اسلام و معارف پیامبر(ص)، امام راحل انقلابی را به سامان رساندند که چنین جامعه ای در بستر آن به وجود آمد؛ اگر بنا شد ایران الگویی برای همه دولت ها و ملت ها و مجامع دنیا شود، استکبار و جهان خواران باید کنار روند، لذا در صدد براندازی این نظام هستند.

 

بصیرت در دشمن شناسی از ابعاد نافذ بصیرت است

 

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، با اشاره به آیه 14 سوره مبارکه تغابن، گفت:بصیرت در دشمن شناسی از ابعاد نافذ بصیرت است؛ در روابط خانوادگی اگر مردی تمام حیثیت خانوادگی خود را به کام شهوت بکشد، دشمن همسرش می شود و اگر زنی که تمام شخصیتش وابسته به شوهر است، ابزار سودآوری جریان مخالف فکر اسلامی شوهر شود، دشمن او است.

 

امام جمعه مشهد افزود: دشمنی های اجتماعی و سیاسی را نیز نباید فقط در آن طرف مرز ها جست؛ گاه دشمن داخلی به مراتب خطرناک تر از دشمن خارجی است.

 

آیت الله علم الهدی در پایان نماز جمعه این هفته، در بیاناتی به زبان عربی، خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم(ع)، ضمن آرزوی قبولی اعمال ایشان در ماه رجب گفت: حمله های شدید شیطان سعودی در این روز ها و شب ها نمونه روشنی از جنایات آمریکا و اسراییل است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند: «در گذشته حکومت سعودی را در سیاست خارجی متین می شناختیم اما اخیرا با به قدرت رسیدن برخی جوانان در حکومت سعودی، این اقدامات را می بینیم».

 

وی افزود: به عقیده آل سعود، کمک های امدادی ما به یمن دخالت در امور این کشور است، اما بمباران و تخریب منازل و کشتن کودکان تداخل در یمن محسوب نمی شود چنان که دخالت نظامی آن ها در یمن و کشتار مردم را نیز دخالت در بحرین حساب نمی کردند./820/پ201/ب5

 

ارسال نظرات