۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۷۴۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در ایام 13، 14 و 15 خردادماه، گفت: مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شامگاه 13 خردادماه در مسجد اعظم و ویژه مراسم بزرگداشت قیام یوم الله 15 خرداد، شامگاه 14 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
،‌نصرت‌الله لطفي، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌نصرت‌الله لطفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در جلسه ستاد بزرگداشت نیمه شعبان و گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بر خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در ایام 13، 14 و 15 خردادماه تأکید کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نباید به مراسمی یک روزه محدود شود، اظهار داشت: پس از جشن‌های نیمه شعبان 13 خردادماه در قم، تمهیداتی را باید برای ادامه مراسمات تا شامگاه جمعه 15 خردادماه در نظر داشت.

 

لطفی با بیان این‌که مسؤولان استانی قم باید از ظرفیت‌های مختلف استان برای برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های نیمه شعبان، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت قیام خونین یوم الله 15 خرداد استفاده کنند، گفت: پذیرایی از زائران در مسیرهای ورودی استان قم مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که مسیر تردد زائران و امکانات خدماتی باید در اختیار نیروهای مردمی قرار گیرد، تصریح کرد: مسؤولان استانی تلاش کنند تا خدمات مردمی و ایستگاه‌های صلواتی تا عصر روز 15 خردادماه ادامه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین و بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد، خاطرنشان کرد: این مناسبت به قدری مظلوم است که برخی از مسؤولان قصد داشتند تا آن را از زمره تعطیلات حذف کنند؛ در حالی که حضرت امام خمینی(ره) تأکید به تعطیل کردن این روز داشتند.

 

لطفی یادآور شد: روز 15 خرداد با وجود اهمیت بسیاری که دارد و حضرت امام خمینی(ره) این روز را با عاشورا مقایسه می‌کند، اما مظلوم واقع شده است.

 

وی اضافه کرد: تمامی اتفاقات سحرگاه و صبح روز 15 خرداد در قم رخ داد و سایر شهرها، عصر این روز به قیام برخاستند؛ این در حالی است که قیام 15 خرداد به نام برخی از شهرهای دیگر مطرح می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که تشییع دیروز شهید شهید سید ابوالفضل حسینی بی شباهت به تشییع شهدا در ایام دفاع مقدس نبود، تصریح کرد: مردم قم همواره در صحنه‌های مختلف برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور همگانی و پرشور داشته‌اند.

 

وی با اشاره به برگزاری ویژه مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه(س) گفت: این مراسم شامگاه 13 خردادماه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود که وظیفه تمام مسؤولان استانی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم پشتیبانی از مراسم نامبرده است.

 

لطفی در پایان گفت: شامگاه 14 خردادماه نیز به مناسبت گرامیداشت قیام یوم الله 15 خرداد ویژه مراسمی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود./997/پ202/ف

ارسال نظرات