۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۹۸۶۴
امام جمعه فاروج:

تجزیه کشورهای منطقه سناریوی خطرناک دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: طرح تجزیه کشورهای اسلامی منطقه سناریوی خطرناک و از پیش طراحی شده آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان راهبرد خاورمیانه جدید است.
حجت الاسلام قليزاده امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در جمع مسؤولان این شهرستان، با اشاره به مطرح شدن بی پرده طرح جدید آمریکا مبنی بر تجزیه کشور عراق به بهانه واهی رفع مشکلات فرقه ای و قومی در این کشور، اظهار کرد: طرح تجزیه کشورهای اسلامی منطقه در جریان راهبرد خاورمیانه جدید سناریوی خطرناک رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

 

وی با بیان این که طرح مزبور سناریویی از پیش طراحی شده و سنتی است، خاطرنشان کرد: تجزیه کشورهای بزرگ و مسلمان منطقه از جمله عراق، یمن، مصر، عربستان، ایران، مصر و غیره آرزوی بزرگ کشورهای استکباری جهان بوده که همواره در ذهن سردمداران این کشورهای متجاوز وجود داشته است.

 

حجت الاسلام قلیزاده ادامه داد: تشکیل کشور مستقل کردستان با جدایی بخش هایی از ایران، عراق، سوریه و ترکیه، تقسیم کشور عراق به سه بخش قومی، تقسیم ایران به سه بخش، تقسیم عربستان به سه بخش و غیره تنها برخی از اهداف و برنامه های طرح خاورمیانه جدید مورد نظر آمریکا و کشورهای غربی است.

 

وی با بیان این که البته نحوه رفتار و عملکرد دولت های منطقه در اجرایی شدن این توطئه دشمنان اسلام نقش دارد، اظهار کرد: آمریکا از تمام اقداماتی که منجر به آشوب و تجزیه کشورهای اسلامی منطقه شود حمایت می کند.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد کشور عربستان، حمله سردمداران سعودی این کشور به یمن و تغییرات گسترده در فضای سیاسی این رژیم و در نتیجه افزایش نارضایتی مردم از این حکومت، زمینه ساز سقوط رژیم آل سعود و تجزیه عربستان خواهد شد.

 

به گفته وی روشن است که مجری و عامل این تجزیه نیز شاهزادگان نادان و قدرت طلب سعودی خواهند بود که از ناکارآمدی پادشاهان و پدران منفعل خود سوءاستفاده کرده و با ماجراجویی در منطقه روز به روز خود را به سوی نابودی و سرزمین عربستان را به سمت تجزیه پیش می برند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن و اصرار بر تداوم این جنایات یکی از آخرین میخ های کوبیده شده بر تابوت آل سعود است، افزود: جنایات آل سعود در یمن از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه بزرگ تر است چرا که این رژیم خود را مسلمان دانسته و به اسلام اسلام دست به چنین جنایت هایی می زند اما حداقل تکلیف اسراییل روشن است.

 

وی از انفعال سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و نهادهای امدادرسان بین المللی در قبال جنایات صورت گرفته در یمن و وضعیت مردم این کشور انتقاد کرد و گفت: صلیب سرخ جهانی رسالت های خود را فراموش کرده زیرا در حالی که در جریان تهاجم رژیم آل سعود به یمن افزون بر کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر، هزاران زن و مرد و کودک با قرار گرفتن در محاصره دارویی و غذایی در آستانه فاجعه انسانی قرار دارند، خبری از صلیب سرخ جهانی نیست.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در چنین شرایطی در حالی که جمهوری اسلامی ایران کمک های غذایی و دارویی را برای مردم یمن می فرستد، دژخیمان آل سعود به دستور اربابان غربی و صهیونیستی خود مانع از رسیدن این کمک ها به مردم یمن می شوند.

 

وی با بیان این که مردم یمن در برابر این تهاجمات و جنایات افزون بر این که تاکنون به خوبی مقاومت کرده اند در مواردی نیز شکست های سختی را به نظامیان رژیم آل سعود وارد کرده اند، خاطرنشان کرد: حمله قبایل و نیروهای انصارالله یمن به نجران در عربستان هشداری به حکام مزدور آل سعود بود تا دست از جنایت های خود بردارند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات