۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۹۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف در جامعه/ مدیریت مصرف در کشور مظلوم واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف در جامعه اسلامی ضروری است، گفت: باید بپذیریم که مدیریت مصرف در کشور مظلوم واقع شده است.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش مديريت مصرف در بجنورد حجت الاسلام يعقوبي نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در همایش مدیریت مصرف برق که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، با تأکید بر صرفه جویی در مصرف انرژی های مختلف از سوی مردم و مسؤولان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسراف را یکی از عیوب ملی ما عنوان کرده اند.

 

وی با بیان این که اسراف در تمام ابعاد زندگی انسان نقش مخربی دارد، افزود: مدیریت مصرف و استفاده بهینه از انرژی ها و داشته های مختلف در واقع یک بحث اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که نقش بسیار مهمی در توسعه کشور و رفع کاستی های موجود دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف در جامعه اسلامی، تصریح کرد: در حالی که اسلام و آموزه های دینی تأکید فراوانی بر صرفه جویی و عدم اسراف دارند، این میزان از اسراف در جامعه اسلامی ما به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل توجیه نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی، انرژی در زمین پراکنده شده و انسان ها ‌بایستی با مدیریت در مصرف آن، قدر این نعمت الهی را بدانند.

 

وی با بیان این که مدیریت مصرف، صرفه جویی و مصرف بهینه می‌تواند به عنوان پلی برای توسعه بیشتر کشور و نظام اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: در زمینه صرفه جویی و رفع عیب ملی اسراف باید دستگاه ها و نهادهای اجرایی پیشگام و پیش رو باشند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی از مسؤولان دستگاه ها و مدیران ادارات خواست تا با اجرای اصول مربوط به صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در دستگاه های اداری، الگوی مردم در این زمینه باشند.

 

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این همایش با تأکید بر این‌که لازم است مدیران و مسؤولان جامعه دوری از اسراف و داشتن صرفه جویی را مبنای کار خود قرار دهند، اظهار کرد: برای تحقق رفع عیب ملی اسراف در کشور نیاز به نهضت عمومی است.

 

وی با اشاره به این که تحقق صرفه جویی ملی به ایجاد ساختار، تدوین برنامه، دستورالعمل و آیین‌نامه و نظارت نیاز دارد، افزود: مدیران باید جدی‌تر وارد این حوزه شده و با اجرای برنامه های اصولی، صرفه جویی و عدم اسراف را ابتدا از دستگاه اداری خود آغاز کنند.

 

عزت الله فیاض، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان این که متأسفانه بسیاری از مدیران اهمیت موضوع انرژی را درک نکرده‌اند، افزود: باید پذیرفت که مدیریت مصرف در کشور مظلوم واقع شده است.

 

وی با یادآوری این که دستگاه های اجرایی استان خراسان شمالی طی دو سال گذشته 7.2 دهم درصد افزایش مصرف انرژی برق داشته‌اند، اظهار کرد: این میزان افزایش با وجود بهبود وضعیت مصرف انرژی در لوازم برقی و اجرای طرح های مختلف، امری غیرطبیعی بوده به همین دلیل نیز بایستی توجه مدیران به موضوع صرفه جویی و جلوگیری از اسراف افزایش پیدا کند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات